Ana Sayfa » Haber Turu » Meyve Suyu Markası Tropicana’ya Uluslararası Ödül

Meyve Suyu Markası Tropicana’ya Uluslararası Ödül

 

Tropicana Afyon Vişne ile Tropicana Geyve Ayva Nektarları, gurur veren uluslararası ödüllere layık görüldü.

Dünyanın bir numaralı meyve suyu markası Tropicana’nın Türkiye için geliştirdiği yerel meyve lezzetleri arasında yer alan ‘Tropicana Afyon Vişne’ ve Tropicana Geyve Ayva’ Nektarları, Avrupa’nın bağımsız lezzet otoritesi ‘Uluslararası Tat ve Kalite Enstitüsü’nün (iTQi) düzenlediği ‘Superior Taste Award’ kapsamında iki yıldızla ödüllendirildi.

Türkiye’deki ambalajlı meyve suyu pazarına yerel meyve lezzetleriyle hızlı bir giriş yapan Tropicana, uluslararası saygınlığa sahip ödüle layık görüldü. Uluslararası Lezzet ve Kalite Enstitüsü’nün (iTQi) gerçekleştirdiği ve her yıl çok sayıda yiyecek- içecek markasının katıldığı ‘Superior Taste Award’ a Tropicana Türkiye olarak Geyve Ayva Nektarı ve Afyon Vişne Nektarı ürünleriyle katıldı.  Avrupa’nın en saygın aşçılık ve içecek derneklerinin üyelerinin oluşturduğu iTQi jürisi, Tropicana Türkiye’nin bu ürünlerini tat ve kalite açısından en yüksek değerlendirmelerden biri olan ‘2 Yıldız’ ile ödüllendirdi.

Türkiye’nin yöresel meyvelerini sofraya taşıyor

PepsiCo, Türkiye’de yerel tatlarla üretim yapma stratejisini benimseyerek, dünyanın en çok satan meyve suyu markası Tropicana’yı Haziran 2013 tarihinde ambalajlı meyve suyu piyasasına sundu. Tüketicinin ihtiyaç ve taleplerini belirlemek amacıyla gurme, sosyolog ve antropologların da katılımıyla üç yıl süren araştırma ve geliştirme çalışmalarının ardından tamamen yöresinden alınan meyvelerle üretime başlandı. Tropicana; Bursa Şeftali, Afyon Vişne, Malatya Kayısı, , Anadolu Karışık Meyve, Antalya Nar, Geyve Ayva, Isparta Elma, Akdeniz Turunçgiller nektarları, Amasya 100% Elma Suyu ve Çanakkale %100 Domates Suyu ile sofralarda yerini aldı.

‘Superior Taste Award’

Michelin ödüllü şef ve sömeliyelerden oluşan kanaat liderleri tarafından verilen “Superior Taste Award”, lezzette kalitenin tek damgası olarak kabul ediliyor. 15 farklı milletten oluşan ITQI jürisi, Fransa’nın the Maîtres Cuisiniers ve the Académie Culinaire, the Academy of Culinary Arts, Euro-Toques, the Federazione Italiana Cuochi, the Jeunes Restaurateurs d’Europe, the Associaciones des Cocineros de España, the World Master Chefs Society, the Verband der Köche Deutschlands ve içecekler için the Association de la Sommellerie Internationale (ASI) gibi, Avrupa’nın en prestijli aşçılık ve içecek derneklerinin üyelerini kapsıyor.

Ürünler kendi özelliklerine göre ödüllendiriliyor. Sadece yüzde 70 ve üzerinde puan alan ürünler bir (iyi lezzet), iki (dikkat çekici lezzet) ve üç (sıradışı lezzet) altın yıldız olmak üzere «Superior Taste Award» ile ödüllendiriliyor. Test sırasında, her bir ürün katı bir duyusal analiz prosedürüne göre kör tadım testine tabi tutuluyor. Değerlendirilen her bir ürün, her bir jüri üyesi tarafından koku, yapı, tad, tadım sonrası, yapı vb. gibi kriterler dikkate alınarak duyusal analiz raporu çerçevesinde dikkatle inceleniyor. Rapor aynı zaman da yorumları ve gerek varsa ürün gelişimi için gerekli önerileri içeriyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir