Ana Sayfa » Haber Turu » Züccaciye Sektörü 2013 Yılını Yüzde 11’lik İhracat Artışıyla Kapattı

Züccaciye Sektörü 2013 Yılını Yüzde 11’lik İhracat Artışıyla Kapattı


Ülke ekonomisinde büyük rol oynayan züccaciye sektörü yükselişte. 2013 yılını yüzde 11’lik bir ihracat artışıyla kapatan züccaciye sektörü, ihracat alanındaki büyümesiyle de dikkat çekiyor.
2013 yılını firma ve sektör bazında değerlendirmeye alan Emsan Genel Müdürü Uğur Kaymak, 2014 yılı için umut dolu yorumlarda bulunuyor.

2013 yılında yeniden yapılanmaya giren züccaciye sektörü, sektörel bazda belirgin bir büyüme kaydedemezken, markalaşmaya önem veren ve müşteri odaklı çalışan firmaların pazar paylarını büyüttüğü görülüyor. Küçük toptancılar ve sermaye yapısı yeterli olmayan satış noktaları, çekimser bir yapı sergileyerek pazardan geri çekilirken, markalar pazardaki paylarını artırdı.

Züccaciye Sektörü Güney Amerika İle Doğu Asya’yı da İhracat Hedefine Ekledi

Bu yıl sektörün ihracat oranını yüzde 11’lik bir artışla kapatacağını belirten Emsan Genel Müdürü Uğur Kaymak; “Özellikle geride bıraktığımız yıl içerisinde IMMIB önderliğinde yapılan çalışmalar ile daha önce gidilmemiş pazarlara ulaştık. Bu sektör adına atılan büyük bir adım oldu. Pazar çeşitliliğimizi artırdık. Güney Amerika’da Brezilya, Uruguay ve Şili, Doğu Asya’da Japonya ve Kore bu sene ihracat başlattığımız bazı ülkeler oldu. Orta Doğu pazarında yaşanan olumsuzluklar nedeniyle belirgin bir ihracat kaybı olmasına rağmen, Afrika ülkelerine yapılan ihracatlar ve Avrupa pazarında bazı ülkelerdeki ekonomik iyileşmeler yaşanan kayıplardan dolayı aşağı yönde bir ivme sergilememizin önüne geçti.

Geride bırakmaya hazırlandığımız 2012 yılında kurlarda yaşanan dalgalanmalar ithalatta yavaşlamamıza neden oldu. Bu durum baz alındığında, sektör ithalatı hedeflerinin altında kapatacak gibi gözüküyor.” dedi.

2014 Yılında Hedef Yüzde 15 Büyüme

Geride bıraktığımız 2013 yılını değerlendiren züccaciye sektörü, gelecek yıldan oldukça umutlu. 2014 yılının seçimler ile oluşacak atmosfer nedeni ile 2013‘e göre çok daha iyi geçeceği öngörülüyor. Sektörün 2014 yılı hedeflerini paylaşan Emsan Genel Müdürü Uğur Kaymak, 2014 yıl sonuna kadar sektörde yüzde 9-10 civarında bir büyüme beklentisinin olduğunu vurguluyor. Komşu ülkelerde yaşanan olumsuz koşulların da sektörde etkili olacağının altını çizen Uğur Kaymak; “Yakın komşularda yaşanan olumsuzluklar bizde de olumsuz bir hava oluşturacaktır. Ancak ihracat tarafında Pazar çalışmalarımızı 2014 yılında da sürdüreceğimiz için büyüme yüzde 15 civarında olacaktır.” diyor.

OKU ➤  Et tüketiminin bir kısmını cevizle değiştirmenin potansiyel faydaları

2013 yılı içerisinde yaşanan kur dalgalanmaları züccaciye sektöründe özellikle ithalata dayalı çalışma yapan bazı firmaları da zora soktu. Kur dalgalanmalarına bağlı olarak yaşanan olumsuzluklar nedeniyle işletme sermayesinde sıkışan firmalar nakit ihtiyaçlarını stoklarını çok düşük bir maliyet fiyatları ile satarak karşılamaya çalıştılar.

Yaşanan bu süreç, sektörde fiyat istikrarsızlığı yaşanmasına neden oldu. Yaşanan olumsuz etkenler doğrultusunda bazı markalar ciddi yara alırken, bazıları zor sürece girdi.

Züccaciye sektörünün 2013 sürecini değerlendiren Emsan Genel Müdürü Uğur Kaymak Emsan’ın geride bırakmaya hazırlandığımız 2013 yılını ve gelecek hedeflerinden şöyle söz etti; “Emsan olarak 2013 yıl sonu için koyduğumuz hedeflerin biraz üzerinde kapattık. Bu yıl içerisinde yapmış olduğumuz ürün geliştirme, bayi ağı genişletme ve satış sonrası hizmetler odaklı çalışmalarımız meyvelerini verdi. 2014 yılındaki çalışmalarımız yine aynı paralelde olacaktır. Bunun yanı sıra büyüme hedefimizi de sektörün büyüme beklentisinin biraz üzerinde tutacağız. 2014 yılında ürün geliştirme alanında çalışmalarımız devam ederken, markamızla özdeşleşmiş çelik tencerelerde farklı çizgiler üzerinde çalışacağız. Ayrıca mutfak ve sofralarda henüz el değmemiş alanlardaki ihtiyaçlar üzerine gideceğiz. Bunun yanı sıra tüketicilerimize online satış hizmeti verdiğimiz Emsanshop.com’da yaptığımız satışları da önümüzdeki yıl iki katına çıkartmayı hedefliyoruz. Ancak 5 yıl sonra toplam satışımızın yüzde 45’inin internet üzerinden sağlanacağı kaanatindeyim.”

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir