Ana Sayfa » Sağlık » Dr. Pierre Dukan Yeni Kitabını Ve Diyet Programını Anlatmak İçin İstanbul’da

Dr. Pierre Dukan Yeni Kitabını Ve Diyet Programını Anlatmak İçin İstanbul’da

Dr. Pierre Dukan Yeni Kitabını Ve Diyet Programını Anlatmak İçin İstanbul’da
Puan ver

dukanDünyanın farklı yerlerinden pek çok sayıda insanı sağlıklı bir kiloya ulaştıran Dukan Diyeti, sağlıklı yaşam ve beslenme uzmanı Dr. Pierre Dukan ilk kez İstanbul’a gelerek meslektaşları ve takipçileriyle buluştu. Türkiye’den takipçilerinin de damak zevkine uygun tariflere yer verdiği yeni kitabı “Dukan Diyeti’nde İstediğiniz Kadar Yiyebileceğiniz 100 Besin”i anlatan ve diyet programına ilişkin detayları paylaşan Dukan çağın sorunu olarak tanımladığı obeziteye dikkat çekti.

Geliştirdiği diyet programı ve kitaplarıyla dünya çapında milyonlarca insanın yakından takip ettiği ünlü Fransız sağlıklı yaşam ve beslenme uzmanı Dr. Pierre Dukan ilk kez İstanbul’a geldi. Meslektaşları ve takipçileriyle bir araya gelen Dukan, Türkiye’nin yeme alışkanlıklarından günümüz dünyasının en önemli sağlık sorunlarının başında gelen obezite ile mücadele yollarına, dünyanın birçok bölgesinden farklı ağız tatlarına hitap edecek şekilde güncellediği reçetelerinden Dukan Diyeti’nin püf noktalarına birçok konuda fikirlerini paylaştı.

Pierre Dukan yeni kitabının ilk sayfasında, fazla kilolarla mücadele edenlere şu tavsiyeyi veriyor:“Zayıflamak, bireyin kendi kendine açtığı özel ve çoğu zaman kendisini zenginleştirmesini sağlayan bir savaştır. Bu alandaki 30 yıllık deneyimimin sonunda, fazla kilolarla mücadeledeki en büyük düşmanların, sağduyulu tavsiyelerin, mantığın ve dengenin fazla kilolarla mücadele etmeye yeteceğini düşünen barışseverler olduğunu gördüm. ‘Az ye, çok hareket et’ prensibi, uygulanması mümkün yöntemlerle sunulmadığında iyi niyetli bir temenniden öteye geçememektedir.”

Dukan, Pegasus Yayınları etiketi ile kitapçılarda yerini alan yeni kitabı, “Dukan Diyeti’nde İstediğiniz Kadar Yiyebileceğiniz 100 Besin”de, okurlarına yine çok özel reçeteler sunuyor. Reçetelerini, 30 yıllık kariyeri boyunca yaptığı gözlemlere dayanarak pek çok farklı ağız tadına göre zenginleştiren Fransız uzman, Türkiyeli okurlarını da mutlu edecek tariflerle sağlıklı ve dengeli beslenmenin yolunu açıyor.

OKU ➤  Bahar Beslenmesine Dikkat!

“Obezite bir seri katildir”

Daha önce Dukan Diyeti ve Dukan Diyeti: Zayıflatan Tarifler adlı kitapları Türkçe’de yayımlanan Dukan,  sadece Türkiye’de değil dünyanın pek çok ülkesinde yakından takip edilen bir sağlıklı yaşam ve beslenme uzmanı. Yazdığı programla pek çok kişinin sağlıklı bir kiloya ulaşmasını ve yeme alışkanlıklarını kökten değiştiren Dukan, çağın en tehlikeli sağlık sorunlarından kabul edilen ve acil çözüm bulunması gereken sorunu olan obezite ile ilgili de çalışmalar yürütüyor.

“Bundan on beş yıl önce belki ‘basit bir mesele’ olan fazla kilolar, bugün AIDS ve domuz gribinin toplamından daha fazla kişinin ölümüne sebep olan bir seri katildir. Verdiği hasarlardan, ekonomik boyutundan ve tanınmayacak hale getirdiği insanların yaşadığı sıkıntılardan bahsetmiyorum bile.”

“Sağlıklı beslenmenin formülü: Sıfır yağ, sıfır şeker ve yulaf kepeği”

Sağlıklı ve dengeli beslenmeyi bir yeme alışkanlığından öte hayatı kolaylaştıran ve yaşam kalitesini yükselten bir duruş olarak tanımlayan Pierre Dukan, İstanbul ziyaretinde restoran ve kafeleri de gözlemleme fırsatı buldu. Türkiye’de yeme alışkanlığının un, şeker ve yağ ağırlıklı olduğunu belirterek dengeli beslenme için dikkat edilmesi gereken konulara dikkat çekerken bu üç besinin alternatiflerine de değindi: yulaf kepeği, sıfır şeker, sıfır yağ. Doğada şeker bulunmadığını, “şeker ihtiyacı” söyleminin bir pazarlama hilesi olduğunu belirten Dukan, besinlerin kendi doğal yağı dışında hiçbir yağ tüketilmemesi gerektiğine de aynı hassasiyetle vurgu yapıyor.

Hangi besin öğesinden ne kadar yemek gerektiğini değil, hangi besini nasıl ve başka hangi gıdalarla birlikte, nasıl bir tarifle tüketmek gerektiğini bilmenin önemine vurgu yapan Dukan, son kitabında seçtiği 100 besine ilişkin her tür bilgiye detaylı bir şekilde değiniyor. Ayrıca, dana pirzolasından özel soslu tariflere, uzun yıllar süren araştırmalar ve gözlemler sonucu belirlenmiş 100 besinin sınırsız tüketilebildiği yepyeni tarifler sunuyor. Yürüyüş başta olmak üzere fiziksel aktiviteyle desteklenen ve yemekten mahrum kalmadan, bilinçli uygulanan bir programı en ince detaylarına kadar açıklıyor.

OKU ➤  Jambonlu Fırın Patates

Diyet programında 4 evreden bahseden Dukan, yemek miktarına sınırlama getirmiyor. Dukan, “Ne zaman istenirse yemek yenebilir, ancak öğün atlanmamalı, kalori hesabı yapılmamalıdır” diyor.  Kalori sistemi değil kategori sisteminin takip edilmesini öneren Pierre Dukan, dolayısıyla hesap yapmaksızın aşırıya kaçmadan yenilebileceği belirtiyor. Oluşan yanlış kanının aksine programının protein diyeti olmadığını, protein ağırlıklı beslenme olduğunu vurgulayan Dukan, proteinlerin organizma direncini yükselttiğini, uzun süren tokluk hissi oluşturduğu, kas kaybı ya da deri sarkmasına neden olmadan zayıflamayı sağladığını belirtiyor.

100 besin, 72 hayvansal besin ve deniz ürünü ile 28 bitkisel besinden oluşuyor

Son kitabı Dukan Diyetinde İstediğiniz Kadar Yiyebileceğiniz 100 Besin’de diyeti bir zevke dönüştürecek yeni yemek tariflerini de paylaşan Dukan’ın listesindeki 100 besin, 72 hayvansal besin ve deniz ürünü ile 28 bitkisel besinden oluşuyor. Programında en az protein kadar sebzeye de yer verdiğini vurgulayan Dukan, bu besin listesi ve tariflerden önce her şeyin akılda başladığını belirterek doğru beslenme için iradenin beslenmekten ve hareket etmekten önce geldiğinin de altını çiziyor.

Atak, seyir, güçlendirme ve tam koruma olmak üzere 4 evreden oluşan diyet programının bir “bütün” olarak algılanması gereğini vurgulayan Dukan, “tüm evrelerin kendine ait bir görevi vardır ve diğerlerinden ayrıştırılması mümkün değildir” diyor. Dukan, bu nedenle Dukan Diyeti’nin ya tam olarak uygulanması ya da hiç başlanmaması gerektiğini önemle vurguluyor.

Tavsiye

Fıstık Ezmeli Kakaolu Kek

Fıstık Ezmeli Kakaolu KekPuan ver Fıstık Ezmeli Kakaolu Kek (6 Kişilik)   Malzemeler: 3 adet …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir