Ana Sayfa » Sağlık » Ceviz ve Alzheimer Hastalığıyla Mücadele Hakkında Yapılan Yeni Araştırma

Ceviz ve Alzheimer Hastalığıyla Mücadele Hakkında Yapılan Yeni Araştırma

Ceviz ve Alzheimer Hastalığıyla Mücadele Hakkında Yapılan Yeni Araştırma
Puan ver

cevizHayvanlar üzerinde yapılan bir araştırma, ceviz açısından zengin beslenmenin beyin sağlığına yönelik potansiyel yararlarını ortaya çıkardı.

Journal of Alzheimer’s Disease’de yayınlanan hayvanlar üzerinde yapılan yeni bir araştırmaya göre, ceviz tüketiminin Alzheimer hastalığına yakalanma riskini azaltmada, başlangıcını geciktirmede, ilerlemesini yavaşlatmada veya Alzheimer hastalığını önlemede olumlu bir etkisi olabilir.

New York Eyaleti Gelişimsel Engeller Hakkında Temel Araştırmalar Enstitüsü (IBR), Gelişimsel Nöroloji Laboratuvarı başkanı Prof. Dr. Abha Chauhan önderliğinde yürütülen araştırmada, ceviz açısından zengin bir diyet uygulanan farelerde öğrenme becerilerinde, hafızada, kaygı azaltımında ve motor gelişiminde kayda değer iyileşme görülmüştür.

Araştırmacılar, cevizdeki yüksek antioksidan içeriğinin (3,7 mmol/ons)1, fare beynini Alzheimer hastalığında yaygın olarak görülen dejenerasyona karşı korumaya katkı sağlamış olabileceğini ileri sürüyor. Oksidatif stres ve enflamasyon, beş milyondan fazla ABD vatandaşını2 etkileyen bu hastalığın öne çıkan özelliklerindendir.

Baş araştırmacı Prof. Dr. Abha Chauhan, “Bu bulgular çok umut vadediyor; ceviz ile tam iyileşme sağlayan bir tedavisi bulunmayan Alzheimer hastalığı hakkında gelecekte insanlar üzerinde yapılacak araştırmalar için zemin hazırlanmasına da yardımcı oluyor,” diyerek sözlerine şunları ekliyor: “Gerçekleştirdiğimiz çalışma, cevizin bilişsel fonksiyonlar üzerindeki koruyucu etkilerini gösteren ve sayıları gittikçe artan araştırmalara katkıda bulunuyor.”

Araştırma grubu; farelere verilen diyete, insanlarda sırasıyla günde 30 ila 45 gram cevize denk olan yüzde 6 ila 9 oranında ceviz eklenmesiyle ortaya çıkan etkileri inceledi. Bu araştırma, Dr. Chauhan tarafından geçmişte yürütülen ve ceviz özütünün amiloid beta proteininin yol açtığı oksidatif hasara karşı koruyucu etkilerini vurgulayan bir hücre kültürü araştırmasından yola çıkılarak gerçekleştirilmiştir. Bu protein, Alzheimer hastalarının beyinlerinde oluşan amiloid plaklarının en önemli bileşenidir.

OKU ➤  Top top dondurma..!

Alzheimer hastalığı ile ilgili en önemli risk faktörü yaştır. Yaş arttıkça hastalanma riskimiz yükseliyor. 65 yaşından sonra her 100 kişiden 5’i Alzheimer hastasıyken, 85 yaşından sonra her 100 kişiden 45’i Alzheimer hastası oluyor. Dünyada 38 milyon, ABD’de 5 milyon Alzheimer hastası bulunurken; nüfusunun %8’i 65 yaş ve üzeri olan Türkiye’de 400.000 civarında Alzheimer hastası olduğu tahmin ediliyor. Nüfusun yaşlanmasıyla birlikte bu rakamların 2030 yılında iki; 2050 yılında ise üç katına çıkması bekleniyor.

ABD’de her 67 saniyede bir kişi Alzheimer hastalığına yakalanıyor. Bu durum da, bu hastalığı önlemek, yavaşlatmak veya durdurmak için yöntemler belirlemenin ne denli önemli olduğuna dikkat çekiyor.

Ceviz, içerdiği çok sayıda vitamin ve mineral nedeniyle başka besleyici özelliklere de sahiptir; ayrıca ceviz, önemli bir alfa-linolenik asit (ALA) kaynağı (28 gram başına 2,5 gram) ile kalp ve beyin sağlığı için önemli3,4 bir yağ asidi olan omega 3 içeren tek yemiş türüdür. Araştırmacılar, çalışmada saptanan davranışsal semptomların iyileşmesinde ALA’nın bir rolü olabileceğini ileri sürüyor.

Bu bulguları ayrıntılarıyla ele alan, “Dietary Supplementation of Walnuts Improves Memory Deficits and Learning Skills in Transgenic Mouse Model of Alzheimer’s Disease ,” başlıklı bir makale Journal of Alzheimer’s Disease Ekim sayısında yayınlanmıştır 42(4): 1397-1405 (2014) [http://iospress.metapress.com/content/n644184610325684/].

Dr. Chauhan’ın yanı sıra, makalenin ortak yazarları IBR’nin Nörokimya Bölümünden Prof. Dr. Balu Muthaiyah, Prof. Dr. Musthafa M. Essa, Prof. Dr. Moon Lee, Prof. Dr. Ved Chauhan, ve Prof. Dr. Kulbir Kaur’dur.

Bu çalışma, kısmen New York Eyaleti Gelişimsel Engelliler Ofisi ile Kaliforniya Ceviz Komisyonu fonlarıyla desteklenmiştir.

Tavsiye

Parmesanlı Grissini

Parmesanlı Grissini

Parmesanlı GrissiniPuan ver Parmesanlı Grissini (2 Tepsi İçin)   Malzemeler: 3 su bardağı un 1 …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir