Ana Sayfa » Haber Turu » Balparmak Apitera, eczacıları bir araya getirdi

Balparmak Apitera, eczacıları bir araya getirdi


Altıparmak Gıda; fonksiyonel gıda ve arı ürünlerinin sağlık üzerindeki önemini, Balparmak Apitera Serisi’nin geliştirilme sürecini ve serinin 2013 yılı iletişim planlarını paylaşmak amacıyla Marmara Bölgesi’ndeki eczacıları İstanbul’da bir araya getirdi.

Altıparmak Gıda bünyesindeki Türkiye bal pazarının lider markası Balparmak’ın arı ürünleri karışımlarından oluşan serisi Balparmak Apitera, Marmara Bölgesi’ndeki eczacıları İstanbul’da düzenlenen bir toplantıda bir araya getirdi. Marmara Bölgesi’nden eczacıların katıldığı etkinlikte Yeditepe Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Farmakognozi ve Fitoterapi Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Erdem Yeşilada; fonksiyonel gıdaların önemi, arı ürünleri ve apiterapi hakkında bilgi verdi. Ardından Altıparmak Gıda AR-GE ve Kalite Direktörü Aslı Elif Sunay Balparmak Apitera Serisi’nin geliştirilme sürecini ve Altıparmak Gıda Pazarlama Müdürü Nil Kamacıoğlu da serinin 2013 yılı iletişim planlarını katılımcılarla paylaştı.

Arı ürünleri ile tedavi anlamına gelen apiterapinin binlerce yıllık geçmişe sahip olduğuna dikkat çeken Prof. Dr. Erdem Yeşilada “-Bir insan sadece arı poleni ile beslenerek yaşayabilir- sözünün ne derecede gerçekçi olduğunu henüz tam olarak bilemiyoruz. Ancak bilimsel bulgular bu konuda önemli kanıtlar ortaya koyuyor. Arı poleninde bifteğin iki misli protein bulunduğu çeşitli araştırmalarla gösteriliyor. İnsan vücudu için önemli sekiz amino asidin hepsi yine arı poleninde mevcut. Arı ürünleri, sadece besin ihtiyacı olarak değil, sağlık sorunlarının tedavisinde destek olarak da önemli katkılar sağlıyor. Ancak amaçlanan yararın sağlanabilmesi için öncelikle kullanılan ürünlerin ne derecede doğal ve saf olduğunu sorgulamak gerekiyor” dedi.

Altıparmak Gıda’nın kalite ve analiz süreçlerindeki gücünü dile getiren Altıparmak Gıda AR-GE ve Kalite Direktörü Aslı Elif Sunay “APİLAB – Altıparmak Gıda Analiz Laboratuarı, alanında Avrupa’nın en kapsamlı dört eş değer laboratuarı arasında yer alıyor. Bu durum, kalite ve analiz süreçlerimizde bize güç katıyor. Arı ürünlerini tüketicilerimize hak ettikleri değerde sunmak için detaylı araştırmalar ve yıllara dayanan AR-GE çalışmaları yaptık. Bu çalışmaların sonunda da Balparmak Apitera Serisi ile saf ve doğal arı ürünlerini en uygun şekilde ve koşullarda tüketicilerimizle buluşturduk. Seride yer alan ürünlerimiz; saf ve doğaları ürünlerinin en uygun miktardaki karışımlarını içeriyor. Ürünlerin besin değerini maksimumda koruyabilmesi için soğutucu dolaplarda saklanan ve satışa sunulan Balparmak Apitera ürünleri ile tüketicilerimiz arı ürünlerinden, gönül rahatlığıyla faydalanma imkânı buldu” dedi.

OKU ➤  Dana Kaburga

Altıparmak Gıda Pazarlama Müdürü Nil Kamacıoğlu etkinlikte Balparmak Apitera Serisi’nin 2013 yılı iletişim planlarını ve hedeflerini paylaştı. Balda olduğu gibi bal dışındaki arı ürünlerinin de büyük bir kısmının denetimsiz koşullarda, saflığından emin olmayı sağlayacak analiz imkânından mahrum olarak satıldığını, tüketicilerin bu konuda da bilinçlendirilmesini temel görevleri saydıklarını belirten Kamacıoğlu, “Ambalajlı bal pazarının 2012 yılı ciro büyüklüğünün 212  milyon TL olduğu bir ülkede bal dışındaki arı ürünlerinin yaklaşık 5 milyon TL’lik bir ciroya sahip olması oldukça düşündürücü… Kuşkusuz bu durumun oluşmasında en büyük neden, toplumda arı ürünlerinin faydalarına ilişkin bir bilgi birikiminin olmaması. Altıparmak Gıda olarak arı ürünlerinin besin değeri ve sağlığa faydalarını kamuoyuna aktarmaya odaklandık.” dedi.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir