Ana Sayfa » Haber Turu » Dondurulmuş Gıda Pazarı 450 Milyon Liralık Büyüklüğe Ulaştı

Dondurulmuş Gıda Pazarı 450 Milyon Liralık Büyüklüğe Ulaştı

superfreshSuperFresh, Türkiye’nin ilk dondurulmuş gıda markası. Kökleri 1970’lere dayanan Kerevitaş’ın dondurulmuş gıda markası olarak 1990 yılında Türk tüketicisini yeni nesil saklama yöntemi dondurulmuş gıda ile tanıştırdı.

Milföyden, pizzaya, bezelyeden böreğe 25 yıldır pek çok ilki gerçekleştirmiş ve Türk tüketicisine sevdirmiş. Öyle ki, Türkiye’de dondurulmuş gıda sektörünün jenerik ismi olmuş SuperFresh. Yüzde 56’lık pazar payı ve yüzde 97 marka bilinirliği var.

2008 yılından bu yana Yıldız Holding bünyesi altında faaliyet gösteren marka, sektörü büyütüp geliştirme görevi de üstlenmiş.) Nielsen verilerine göre sadece perakende dondurulmuş gıda pazarının büyüklüğü 450 milyon lira civarında.

SuperFresh’in İstanbul Modern’de gerçekleştirdiği Tasty Cinema gösterimi öncesi sektörle ilgili bilgi veren Kerevitaş / SuperFresh Genel Müdürü Zeynep Dilmen, şu noktaların altını çizdi:

Güneşle Olgunlaşan Ürünü En Sağlıklı Saklama Yöntemi

  • Büyükannelerimizin kışa hazırlık yöntemi kurutmaydı. Patlıcandan fasulyeye, domatesten barbunyaya her şey kurutulurdu. Çoğumuz bu dönemi görmedik. Ama annelerimizin konserve dönemlerini hepimiz hatırlıyoruz. Dondurulmuş gıda da yeni nesil saklama yöntemi. Bugün dondurulmuş gıda pazarı diğer iki pazardan daha büyük bir hacme ulaştı.
  • Dondurulmuş gıdanın en büyük tercih sebebi, mevsiminde ekilen, güneşle olgunlaşan ve lezzetinin en yüksek olduğu dönemde toplanan sebze – meyvenin, besin değerini kaybetmeden en hızlı şekilde dondurulup saklanmasından kaynaklanıyor.

Çarşı pazardan alınan sebze meyve evinize girene kadar yaklaşık bir haftalık bir yolculuk yapar. Tarladan hale, halden manava, manavdan buzdolabınıza, buzdolabınızdan tencereye girene kadarki yolculukta besin değerinin önemli bir bölümünü kaybeder.

900 Sözleşmeli Çiftçi, 50 Bin Dekarda Özel Ekim

  • Dondurulmuş gıdalar, tarladan toplandıktan sonraki 2 – 6 saat arasında yıkanır, ayıklanır, şoklanır ve – 40 derecede hiçbir katkı maddesine ihtiyaç duymadan tek tek dondurulur. Çok yüksek derecede aniden (evdeki dondurmadan en önemli farkı yavaş yavaş değil hemen donması) donduğu için ürünün hücre zarı çatlamaz ve besin değerini saklı tutar.
  • Biz ürünlerimizi sözleşmeli çiftçilerimize ürettiriyoruz. 900 sözleşmeli çiftçimiz bizim için Anadolu’nun bereketli topraklarında sertifikalı tohumları mevsiminde ekiyor. Yaklaşık 50 bin dekarlık bir alanda kendi kontrolümüz altında üretim yaptırıyoruz.
  • Hammadde tedariğinde yüksek standartlar belirliyoruz ve tüm kontrollerini kendimiz yapıyoruz. Ziraat mühendislerimize yetiştirme aşamasında her türlü desteği veriyoruz. Özenle yetiştirdiğimiz sebze ve meyvelerimizi güneşle olgunlaştığı en lezzetli döneminde topluyoruz. Bu da ürünün lezzetini Artırıyor.
OKU ➤  Burcu Özcan: “Türkiye ambalajlı tam buğday ekmeğine yönelmeli”

Dondurulmuş Ürünler 100 Haneden 56’sına Giriyor

  • Sektör her yıl çift haneli büyüyor. Bugün börekten pizzaya ve mantıya, köfteden bezelye ve bamyaya, vişneden böğürtlene kadar bir kadının yemek pişirmek için aradığı tüm çeşitleri dondurulmuş olarak bulması mümkün.
  • Türkiye’de evlerin yüzde 56’sına dondurulmuş ürünler giriyor. Alım tekrarı ise çok daha yüksek. Yani bir kere deneyen almaya devam ediyor. SuperFresh’in 7 ana kategoride toplam 58 çeşit ürünü bulunuyor. Sabah kahvaltı, öğle yemeği, ara öğünler, çay saati, akşam yemeği olmak üzere bir günün tüm öğünlerini hazırlayacak kadar geniş bir ürün yelpazesine sahip.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir