Ana Sayfa » Haber Turu » Zeytinyağından Sonra Sofralık Zeytin İhracatı da Artışa Geçti
Zeytinyağından sonra sofralık zeytin ihracatı da artışa geçti

Zeytinyağından Sonra Sofralık Zeytin İhracatı da Artışa Geçti

Zeytinyağından sonra sofralık zeytin ihracatı da artışa geçti

Zeytinyağının ihracat rekorları kırdığı 2017/18 sezonunda, Zeytin ihracatı da zeytinyağına ayak uydurdu. Sofralık zeytin ihracatı yüzde 14’lük artış yakaladı ve 71 milyon 53 bin dolarlık dövizi Türkiye’ye kazandırdı. 2016/17 sezonunun ilk yarısındaki sofralık zeytin ihracatı ise; 62 milyon 225 bin dolar olmuştu.
Ege İhracatçı Birlikleri verilerine göre; sofralık zeytin ihracatında sezonların ilk yarıları dikkate alındığında 2017/18 sezonunda gerçekleştirilen 71 milyon 53 bin dolarlık zeytin ihracatı son 4 sezonun en yüksek ihracat rakamı olarak kayıtlara geçti.
Türkiye, 2014-15 sezonunun ilk yarısında 68 milyon 482 bin dolarlık sofralık zeytin ihraç etmişken, 2015-16 sezonunun aynı döneminde 66 milyon 605 bin dolarlık ihracat gerçekleştirmişti. 2016-17 sezonunun ilk yarısında sofralık zeytin ihracatı 62 milyon 225 bin dolara gerilemişti.
1 Ekim 2017 tarihinde başlayan 2017/18 sezonunda Türkiye, 58 milyon 322 bin dolarlık siyah zeytin ihraç ederken, yeşil zeytin ihracatı 12 milyon 730 bin dolar oldu.
Zeytinyağından sonra sofralık zeytin ihracatı da artışa geçti

Zeytin üretiminde hedef dünya liderliği

Türkiye’nin zeytin ağacı varlığını 2002 yılı sonrasında yaptığı dikimlerle 90 milyondan, 180 milyona altyazılı porno çıkardığını belirten Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Davut Er, Türkiye’nin 450 bin ton seviyesinde olan sofralık zeytin rekoltesini, 1 milyon 200 bin tona çıkarma ve dünya lideri olma hedefi olduğunun altını çizdi.
Zeytinyağından sonra sofralık zeytin ihracatı da artışa geçti

Romanya’ya zeytin ihracatı yıllar sonra artışa geçti

2017/18 sezonunda Türkiye’deki hammadde fiyatlarının Mısır ve Yunanistan gibi rakip ülkelerle rekabet edilebilir düzeyde olduğu için sofralık zeytin ihracatında başarılı bir sezon geçirdiklerini dile getiren Er, “Romanya uzun yıllar Türkiye’nin sofralık zeytin ihracatında lider pazardı. Hammadde fiyatlarındaki yükseklik ve tüketici tercihlerinin iri taneli zeytine kayması nedeniyle Romanya pazarından son yıllarda kan kaybediyorduk. Bu yıl hammadde fiyatlarında rekabet gücü kazanmamız sayesinde Romanya’ya sofralık zeytin ihracatımız yüzde 56’lık arttı ve 8 milyon 194 bin dolara ulaştık. Aynı şekilde Bulgaristan’a ihracatta yüzde 49’luk artış yakalayarak 2 milyon 883 bin dolarlık ihracat yaptık. Avrupa Birliği üyesi ülkelere ihracatımız yüzde 28’lik artışla 38 milyon 655 bin dolara yükseldi” diye konuştu.
Zeytinyağından sonra sofralık zeytin ihracatı da artışa geçti

Almanya, Irak ve Romanya zeytin ihracatında lider durumda

2017/18 sezonunun ilk yarısında Türkiye 94 ülkeye sofralık zeytin ihracatı yaparken, Almanya 23 milyon 263 bin dolarlık tutarla lider ülke oldu. Almanya’ya sofralık zeytin ihracatının 19 milyon 934 bin dolarlık kısmı siyah zeytin olurken, yeşil zeytin ihracatı 3 milyon 330 bin dolar oldu.
Türkiye’nin zeytin ihracatında güçlü olduğu ülkelerden Irak, ikinci sırada yer aldı. 2017/18 sezonunun ilk yarısında Irak’a yapılan zeytin ihracatı 12 milyon 190 bin dolar olarak kayıtlara geçti. Romanya’ya ise; 8 milyon 385 bin dolarlık zeytin ihraç edildi. İhracatta ilk üç ülkeye yapılan ihracat toplam ihracattan yüzde 62 pay aldı.
OKU ➤  AŞIRI SICAKLARA UZMANLARDAN TAVSİYE

Tavsiye

Et tüketiminin bir kısmını cevizle değiştirmenin potansiyel faydaları

Uluslararası, hakemli, açık erişime sahip bir beslenme dergisi olan Nutrients’te yayınlanan ve Kaliforniya Ceviz Komisyonu …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir