Ana Sayfa » Haber Turu » UNO, 1 Milyar Lira Ciro Hedefi İle Gıda Kategorisinde

UNO, 1 Milyar Lira Ciro Hedefi İle Gıda Kategorisinde


Ekmek sektöründe sağlık, tazelik ve yeniliğin öncüsü UNO, iki yılda 90 milyon dolarlık yatırım ile beş üretim tesisi daha açacak. Yeni yatırımlarıyla UNO’nun hedefi, 2018’de 1 milyar liralık ciro ile gıda alanında en büyük şirketler arasına girmek. UNO’nun büyüme hedefleri, Yıldız Holding’in artan ortaklığı ile güç bulacak.

30 milyar lira büyüklüğündeki Türkiye unlu mamuller pazarında, 2011 yılında 300 milyonuncu ekmeğini üreten UNO,  yüzde 65’lik pazar payı ile Türkiye’nin lider paketli ekmek markası olmaya devam ediyor. 2013 yılını yüzde 55 büyüyerek 310 milyon liralık ciro ile kapatmayı öngören şirket, yeni yatırımlar için de düğmeye bastı. 2015’e kadar 90 milyon dolarlık yeni yatırım yapacak olan UNO, paketli ekmek pazarında artan talebi karşılamak için beş yeni üretim tesisi kuracak. UNO’nun, İstanbul ve Ankara dışındaki ilk tesisi İzmir’de faaliyete başlayacak. UNO, 2012 yılını 201 milyon lira ciro ile kapatmıştı

UNO’nun yeni dönem projelerine ilişkin detayların paylaşıldığı basın toplantısı, Yıldız Holding Mali İşler Başkanı Dr. Cem Karakaş, UNO Yönetici Ortak ve CEO’su Federico Caruncho ile UNO Yönetim Kurulu Başkanı Hasip Gençer’in katılımıyla 13 Kasım Çarşamba günü İstanbul’da gerçekleşti.

Yıldız Holding’in gıda vizyonunu ve UNO ile ilgili hedeflerini anlatan Yıldız Holding Mali İşler Başkanı Dr. Cem Karakaş; “Yıldız Holding olarak UNO’ya 2008 yılında ilk yatırımımızı gerçekleştirdik. Aradan geçen 5 yıl içerisinde bu yatırım bizi çok memnun etti ve UNO bizim için artık stratejik bir iş haline geldi. Bu sebeple UNO’da hisselerimizi yüzde 60’a çıkartarak, bu sektörde uluslararası alanda uzmanlığı bulunan Sn. Federico Caruncho ile ortak olarak şirketi daha süratli büyütmeye karar verdik.  Bu noktada, Federico Caruncho UNO’nun yönetici ortağı olarak şirketin başına geçmiştir. Yine ortaklığımız bulunan Komşufırın’daki çoğunluk hisselerimizi ise Sn. Hasip Gençer’e devretmiş bulunuyoruz” dedi.

OKU ➤  De’longhi İle Mutfağınızda ‘Cafe’ Havası

UNO 2018 Hedefi: 1 Milyar Lira Satış Hacmi İle En Büyükler Arasına Girmek

Türkiye’de kişi başı yıllık ekmek ve unlu mamul tüketim oranlarının yüksekliğine işaret eden UNO Yönetici Ortağı Federico Caruncho ise,  “Türkiye, dünyada en yüksek ekmek ve unlu mamül tüketimine sahip olan ülkelerden biri. Ancak, Türkiye ekmek pazarı içerisinde paketli ekmek pazarı toplam pazarın sadece yüzde 1’ini oluşturuyor. Bu oran Kuzey Avrupa’ da yüzde 75’ lerde iken, iklim, hayat tarzı ve beslenme alışkanlıkları olarak Türkiye’ ye daha çok benzeyen Güney Avrupa’da yüzde 15 civarında seyrediyor. UNO’nun amacı, Türkiye gibi Avrupa ortalamasının çok üstünde ekmek tüketen bir pazarda bu rakamları yakın bir gelecekte yüzde 7 seviyesine çıkarmak. Yatırımlarımıza ve çalışmalarımıza bu yönde devam edeceğiz” şeklinde konuştu.

Beş Yeni Fabrika İçin 90 Milyon Dolarlık Yatırım

Yıllık 65 bin ton ekmek üreten UNO, halen İstanbul’da Dudullu ve İkitelli’de iki ve Ankara’da bir fabrika olmak üzere toplam üç tesiste üretim yapıyor. Şirket, önümüzdeki iki yıl içerisinde Türkiye’nin farkı bölgelerinde yeni üretim tesislerinin inşasına hazırlanıyor. Yeni tesislerin ilk kısmı taze ürün kategorisinde 2014’de İzmir’de hayata geçecek. 2014 Mayıs’ında İstanbul Dudullu’da 35 milyon dolarlık donuk ürün tesisi işletmeye alınacak. 2015’te ise yine taze ürün kategorisinde Antalya ve Doğu Karadeniz’de iki yeni tesis, donuk kategoride ise Akdeniz bölgesinde ilave bir tesis açılması hedefleniyor.

Türkiye’de Ekmeğin Bir Adı Var: UNO

Türkiye’de paketli ekmek kategorisini açan ve ulusal düzeyde dağıtım ağına sahip tek marka olan UNO,  400 araçlık filosuyla 65 dağıtım merkezinden yılda 3,2 milyon ziyaret yaparak 81 ildeki müşterilerine ulaşıyor.

Marka bilinirliği yüzde 99 olan markanın tüketicileri UNO’yu “hijyenik”, “güvenilir”, “besleyici”, “yenilikçi” bir marka olarak tanımlıyor.  UNO,  tüketicilerine yüksek besin değerli ve kalite standardına sahip ürünler sağlamak için TÜBİTAK ve üniversitelerle birlikte ekmekte zenginleştirme projeleri yürütüyor. Son yıllarda, kalite, devamlılık ve israfın azaltılması açısından,  hızla gelişmekte olan donmuş unlu mamul pazarına da liderlik eden UNO, profesyonel müşterilerine de geniş bir ürün portföyü sunuyor.

OKU ➤  Yemek Şöleni, Bir Kez Daha Lezzet Ve Eğlenceyi Bir Araya Getirdi…

Komşufırın Hasip Gençer’in Liderliğinde Yoluna Devam Edecek

Türkiye’yi ambalajlı ekmekle tanıştıran UNO’nun kurucusu Hasip Gençer ise, Komşufırın’daki çoğunluk hissesiyle yoluna devam ederken, UNO Yönetim Kurulu Başkanı olarak tecrübelerini markanın gelişimi için aktarmaya devam edeceğini söyledi. Gençer; “UNO, Türkiye’de lider marka oldu ve açıkça görüyorum ki, markamızın değerini daha ileri taşımaya, daha fazla haneye ulaşmak üzere büyümeye devam edecek” dedi.

Hasip Gençer’in UNO’daki hisselerini devralarak şirketteki payını yüzde 60’a çıkaran Yıldız Holding ise UNO’nun büyük ortağı oldu. Ekmek sektörünün dünyadaki deneyimli ismi Federico Caruncho’nun sahip olduğu Vedanta Equity ise şirketin yüzde 40 hissesini elinde bulunduruyor.

Tavsiye

Zeytinyağından sonra sofralık zeytin ihracatı da artışa geçti

Zeytinyağından Sonra Sofralık Zeytin İhracatı da Artışa Geçti

Zeytinyağından sonra sofralık zeytin ihracatı da artışa geçti Zeytinyağının ihracat rekorları kırdığı 2017/18 sezonunda, Zeytin …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir