Yemeklik bitkisel yağ sektöründe hizmet veren ve dünyanın en büyük gıda şirketleri arasında bulunan Bunge tarafından satın alınan Salat, yeni ürün ve yatırımları ile 2016 yılında bulunduğu coğrafyada en çok tercih edilen marka olmayı hedefliyor.
Markanın daha üst noktaya gelebilmesi için pazarın gelişmesinin ve büyümesinin gerektiğini belirten Satış ve Pazarlama Direktörü Erman Erol bu büyümeyi gerçekleştirebilmek için sektörde rekabeti arttıracak adımlar atacaklarının altını çiziyor.
1960’lı yıllardan bu yana tüm Türkiye’de ayçiçek yağı denince akla gelen ilk marka olan Salat, 2013 yılında gıda sektörünün küresel lideri Bunge tarafından 3,5-4 milyon TL’ye satın alınması ile başlayan değişim ve büyüme stratejisinde emin adımlarla ilerliyor. Tüketiciye yönelik çalışmalarla daha çok sahada görünür olmayı hedeflediklerini belirten Satış ve Pazarlama Direktörü Erman Erol, yeni ürünleri ile hem Türkiye’de hem de yakın pazarlarda etkili olacaklarının sinyallerini veriyor. Türkiye’de tedarikçi olmaktan ziyade, Türkiye’ye yatırım yapacaklarının altını çizen Erol, Türkiye potansiyeline inandıklarını ve sektöre öncülük yapmaya hazır olduklarını söyledi. Modern bitkisel yağ üretim tesislerinde Ayçiçek, Mısır ve Kanola yağı çeşitleriyle yeniden üretime başlayan Salat, öncelikli ihracat lokasyonu olarak, doğal hinterlandı olan komşu ülkeler ve Ortadoğu pazarını belirledi. 2014 yılında yüzde 1 pazar payına sahip olan olduğunu belirten Erman Erol, markanın istikrarlı büyümesi sonucu bu oranın şu an yüzde 5’e ulaştığını ve sene sonu hedeflerinin bu oranı yüzde 7’ye çıkarmak olduğunu söyledi.
2014 yılında 500-550 milyon ton olarak gerçekleşen dünya yağlı tohumlar üretiminden Türkiye’nin sadece 2.75 milyon ton civarı bir pay alabildiğini belirten Erol yaptığı açıklamada: “Bu üretimden 1.25 milyon ton civarı, 2014 yılında ayçiçek tohumu olarak üretildi. İhtiyacın geri kalan kısmı ise Karadeniz havzasındaki ülkelerden ithalat ile kapatıldı. Ayçiçek kategorisinde 2015 yılında ev dışı ve hane tüketimi artış gösterirken arz miktarı 2014 yılının altında gerçekleşebilir. Bu da ithalatın artması anlamına gelir. Bu noktada yağlı tohum üretimi desteklenerek yerli üretimi artırmak hem 4 milyar dolarlık ithalat miktarını azaltmaya hem de atıl duran tohum işleme kapasitelerinin aktif hale getirilmesine yardımcı olur. Öte yandan sanayicinin en büyük sorunlarının dış piyasa ve döviz kurlarına bağımlılığın haricinde tağşiş ve yüksek gümrük vergileri dolayısıyla haksız rekabetin yüksek düzeyde olmasıdır” dedi.
Günlük Kişi Başı 2 Yemek Kaşığı Yağ Tüketiyoruz
Türkiye’de kişi başı yağ tüketimi yıllık 17-17,2 litre civarlarında olduğunu söyleyen Erol, “bunun 11.4 litresinin ayçiçek yağ tüketimi olduğunu belirtirken, kişi başı günlük yağ tüketiminin 2 yemek kaşığı civarında.. Ayçiçek yağı dünya kodeksine baktığımızda vitaminler açısından en zengin içeriğe sahip. Diyet listelerinde ayçiçek yağı öneriliyor, çünkü sindirimi kolaylaştırarak, metabolizmayı hızlandırıyor” dedi.
Yenilenen Salat Yeniden Sofralarda…
Köklü tarihi ve güvenilen marka geçmişini modern bir görünümle birleştirerek sofralarda ve raflarda yerini alan Salat’ın, tedarik zincirine de değinen Erman Erol, “Sürdürülebilir büyüme hedefiyle yola çıktık. Amacımız ürünlerimizi doğallık, lezzet ve yüksek kaliteyle sunabilmek. Bunun için en iyi tohumlardan üretilen en kaliteli mahsulleri seçip, özenle taşıyarak, son teknoloji presliyor, modern tesisimizde rafinasyondan geçiriyor, düzenli tadım testleri yapıyor ve el değmeden dolduruyoruz. Böylece, yüzde 100 tedarik zinciri kontrolünü titizlikle uyguluyoruz. Salat’ın lezzet ve doğallık ile bütünleşen ürünlerini, modern ambalajlarında tüketiciyle buluşturuyoruz.
Haziran 2015’te Salat olarak önemli bir başarı kazandıklarını belirten Erman Erol konuyla ilgili olarak, “Uluslararası Tat ve Kalite Enstitüsü (iTQi)” tarafından Ayçiçek, Kanola ve Mısır yağları ile “Üstün Lezzet Ödülü”ne layık görüldük. Bu ödülle, Salat’ın tüketicilerine en kaliteli ürünü en iyi lezzette sunduğu tescillenmiş oldu. Türkiye’de ayçiçek, mısır ve kanola yağı için bu ödülü hak eden ilk ve tek yağ markasıyız. Bunun yanında Salat isminin köklü geçmişine ve tüketicide uyandırdığı güven duygusuna bağlı olarak oluşan beklentiler de var. Bu beklentilere cevap vermeye yönelik çalışmalarımız sürüyor. Bunun ilk adımı olarak Eylül ayında yeni ürünümüz “Yeni Hasat” ile Migros raflarında yer almayı hedefliyoruz. Trakya’daki ilk hasatta toplanan en körpe çekirdeklerle elde ettiğimiz altın sarısı yemeklik yağımız ile Yeni Hasat’ta tazelik ve lezzeti bir arada sunuyoruz. Sadece ilk hasat mahsullerinden yapıldığı için sınırlı sayıda üreteceğimiz bu özel ürünle sofralarda fark oluşturacağımıza inanıyoruz” dedi.