Ana Sayfa » Haber Turu » Light ürünlere talep artıyor pazar her yıl yüzde 25 büyüyor

Light ürünlere talep artıyor pazar her yıl yüzde 25 büyüyor


Saray Light Kraker ve Crasante Sebzeli Kraker olmak üzere iki yeni ürünü piyasaya sunan Saray Holding’in pazarlama şirketlerinden Nedret Özel, ilkbahar ve yaz aylarında light ürün satışlarının arttığına dikkat çekerek, pazarın her yıl yüzde 25 civarında büyüdüğünü söyledi.

Yaz ayları ile birlikte forma girmek isteyenlerin ara öğün olarak yanlarından ayırmadıkları light ürünlere talep artıyor. Light ürün pazarının her yıl yüzde 25 büyüdüğünü söyleyen Saray Holding’in pazarlama şirketlerinden Trend Emtia Dağıtım ve Gıda Pazarlama AŞ Genel Müdürü Nedret Özel, pazar büyüklüğünü ise 50 milyon dolar olarak ifade etti. Özel, “Sadece atıştırmalık içinde sağlık ve light ürün payı ise yüzde 10 seviyesindedir. Pazarın 2012 – 2013 yıllarında yüzde 16 büyüdüğü ifade ediliyor” dedi.

TÜRK TÜKETİCİSİ LİGHT ÜRÜNLERİ SEVİYOR

Light ürün sektörü ile ilgili de bilgi veren Nedret Özel, light ürün tüketiminin özellikle İlkbahar ve yaz mevsimlerinden artış gösterdiğini kaydetti. Nisan’dan Ağustos’a kadar satışların yüksek seviyeye ulaştığını ve sonrasında azalarak Ekim ayına kadar devam ettiğini dile getiren Özel, Türk tüketicisinin light ürünleri sevdiğini ve tükettiğini vurguladı. Özel, “Bu durumda light pazarının büyüyor olması, birçok firmanın light kategorisine ağırlık vermesine ve yeni çeşitleri çıkarmasına sebep oluyor. Önceleri sadece Bisküvi olarak raflarda bulunan light ürünleri şimdi dondurmadan gazlı içeceğe, reçelden mayoneze kadar birçok kategoride tüketici ile buluşuyor” dedi.

EN ÇOK KADINLAR TÜKETİYOR

Light ürünleri en çok kadınların tükettiğine işaret eden Nedret Özel, ancak erkeklerin de light ürünlere tüketim kolaylığı ve rahat ulaşabilir olması sebebi ile taleplerinin her geçen gün artış gösterdiğini söyledi.

Özel, “Daha çok yaz aylarının yaklaşmasıyla kilo problemi yaşayan, forma girmeye çalışan tüketici grubunun tercihidir. Bunun dışında, gün içerisinde ki yoğunluktan öğün atlayan, sağlıklı beslenmek ve yoğun iş temposunda tokluk hissi yaşamak isteyen bir grubunda çantasından eksik olmayan bir kategoridir” görüşünü dile getirdi.

OKU ➤  Egg&Burger’dan Kilo Aldırmayan Hamburger

SARAY’DAN LİGHT VE SAĞLIKLI ÜRÜNDE YENİ TATLAR

Sektörünün yenilikçi markası Saray’ın da light ürün ve sağlıklı ürün olmak üzere iki farklı tadı tüketicilerin beğenisine sunduğuna işaret eden Nedret Özel, iki yeni lezzet olan Light Kraker ve Crasante Sebzeli Kraker’i diyet yapanların ve sağlıklı beslenmek isteyenlerin yanlarından ayıramayacaklarını kaydetti. Buğday unu, buğday kepeği ve kırılmış buğday karışımından oluşup iyi bir lif kaynağı olan Saray Light Bisküvi’nin şeker ilavesiz ve kolesterol içermediğini söyleyen Özel, yağı yüzde 30 azaltılmış olan ürünün lezzetli ve keyifle tüketileceğini vurguladı. Doğal sebzelerden oluşan Crasante Sebzeli Kraker’in ise yemesi oldukça keyifli bir kraker çeşidi olduğunu dile getiren Özel, Saray Light Kraker’in 220 gram ambalajlarda 2 lira olarak piyasaya sunulduğunu söyledi. Crasante Sebzeli Kraker’in de 60 gram ve 200 gram olmak üzere iki ayrı ambalajı bulunduğunu belirten Özel, 60 gramlık Crasante Sebzeli Kraker’in 50 kuruş, 200 gramlık ambalajının ise 2 lira olarak raflarda yerini aldığını vurguladı.

Tüketicilerin ürünlerinden keyif almasını ve güvenle tüketmesini sağlama anlayışı ile çalışmalarını sürdürdüklerini kaydeden Nedret Özel, “Yenilikçi, farklı ürünlerle hizmet sunma konusunda öncü ve uzman olma ilkemiz doğrultusunda tüketicilerimizin beklentilerine cevap verecek yeni ürünler sunmaya devam edeceğiz” dedi.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir