Perakende sektörünün büyük bir heyecanla beklediği Yerel Zincirler Buluşuyor 2014 Konferansı ve Fuarı kapılarını ziyaretçilere açtı. 16 – 17 Nisan tarihlerinde Haliç Kongre Merkezi’nde düzenlenen ve bu yıl ana teması “Marka” olan YZB 2014’te yurtdışı ve yurtiçinden her biri birbirinden ünlü konuşmacılar yer alıyor.
Organize perakende sektörünün en önemli halkası yerel zincir marketler, ziyaretçilerine “merhaba” dedi. 16–17 Nisan tarihlerinde İstanbul’da Haliç Kongre Merkezi’nde düzenlenen Yerel Zincirler Buluşuyor 2014 Konferansı ve Fuarı, büyük bir heyecanla başladı.
Türkiye Perakendeciler Federasyonu(TPF) tarafından düzenlenen organize gıda perakendesinin en büyük fuar ve kongre organizasyonu olan Yerel Zincirler Buluşuyor 2014 (YZB 2014), bu yıl altıncı kez kapılarını açıyor. YZB 2014’ün bu yılki ana teması ise “Marka”.
Uluslararası bir etkinlik olan YZB 2014 Konferansı ve Fuarı’nın açılışı 16 Nisan Çarşamba günü gerçekleştirildi. Kadir Çöpdemir’in sunumuyla renklenen açılışın konuşmasını Türkiye Perakendeciler Federasyonu Başkanı Mustafa Altunbilek yaptı.
TPF Başkanı Mustafa Altunbilek, kuruldukları yıldan bu yana yerel perakendeciliği geliştirmek, güçlendirmek ve rekabet edebilirlik seviyesini en yukarıya çekmek için elbirliği ile çalıştıklarını söyledi. 371 üyesi, 3 bin 798 perakende noktası, 65 binden fazla çalışanıyla Türkiye’de ve Kıbrıs’ta hizmet veren TPF’nin 10 milyar dolarlık bir pazar büyüklüğüne sahip olduğunu bildiren Altunbilek, yerel zincirlerin her yıl büyümelerini sürdürdüklerini kaydetti. Altunbilek, 2013 yılında yüzde 16 büyüyen yerel zincirlerin bu yıl ise yüzde 15 civarında büyüyeceğini öngördü.
TPF olarak bu yıl marka konusunun ele alındığı YZB 2014’ü altıncı kez düzenlediklerini hatırlatan Altunbilek, YZB 2014 ile ilgili şunları söyledi: “YZB’de; marketlere ürün ve hizmet sağlayan firmalar, yerel zincir marketlerin üst düzey yöneticileri ile görüşerek ürün ve hizmetlerini tanıtma fırsatı bulacaklar, işbirliklerini geliştirebilecekler. Yerel zincirler, marketleri için yeni markalar kazanacaklar. Firmalar da yeni zincir marketlerle bağlantı kurma imkanı bulacaklar. Fuar katılımcıları ise stantlarında sergileyecekleri yeni ürünleri ve gelişmeleri tüm katılımcılar ile paylaşacaklar. Sektörü analiz edecek uzman konuşmacıların yer alacağı konferanslarda da tüm katılımcılar sektörün geleceğine yönelik bilgiler edinecekler, birbirleriyle bilgi paylaşımı için uygun bir platformda buluşabilecekler.”
Bu Yıl Ana Tema “Marka”, Gelecek Yıl “Teknoloji”…
Her yıl olduğu gibi bu yıl da fuar ve kongre olmak üzere iki bölümden oluşan YZB 2014’te, “Dönüşümü Başlat, Geleceği Kazan” sloganı doğrultusunda “Marka” konusu masaya yatırılıyor. YZB’nin konferans bölümünde; geleceği şekillendiren marka kimliği, marka stratejileri ve marka hikayeleri ele alınacak. Marka olmak için gereken hazırlık süreçlerinden başlanarak marka oluşturmanın aşamalarına, marka imajına ve marka değerine kadar tüm faktörler belirlenip, konusunda uzman konuşmacılar aracılığıyla bilgi ve birikimlerin paylaşılmasına olanak tanınacak. Fuarda ise, firmalar interaktif stantlarında yeni ürün ve hizmetlerini sunacak.
Konferansta Uzman Konuşmacılar Deneyimlerini Paylaşıyor
YZB 2014’ün konferans bölümünde ilk gün ilk konuşmacı olarak saat başına 1.8 Milyon dolar kazanç, ABD genelinde her gün 35 Milyon müşteri, yıllık 466 Milyar dolar net satış, 2,2 Milyon çalışanıyla dünyanın en büyük perakende zinciri olan Wal-Mart’ı analiz ederek, “Wal-Mart Etkisi” Kitabını yazan Charles Fishman yer alıyor. Konferansın ilk günkü diğer konuşmacıları ise, Unilever Türkiye Ev ve Kişisel Bakım Kategorilerinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Şükrü Dinçer, TPF Danışma Konseyi Üyesi Tahsin Pamir Reklam Danışmanı Ali Atıf Bir, 30 yılı aşkın gazetecilik deneyimine sahip olan Taha Akyol.
Konferansımızın ikinci gününü de Amerika’nın en ünlü psikoterapistlerinden olan iş yerlerinde motivasyonun sürekli olarak yüksek tutulması konusuna yeni bir bakış açısı getiren Anthony Galie, yer alıyor. Galie, katılımcılara güzel bir sunum gerçekleştirecek. Ayrıca konferansın ikinci gününde; markanın gücünün ulaşabileceği noktaları İpek Kağıt Pazarlama Müdürü İçim Er, perakende sektörünün geleceği olan Perakende Akademisi konusunda bilgiyi Akademisyen Yılmaz Pekmezcan, sağlıklı bir yaşam ve beslenme konusunda tavsiyeleri Diyetisyen Ece Nevra Durukan, Gıda Perakendeciliğinde Markalaşmayı Marka Stratejisti, Danışman, Yazar Hakan Senbir ve başarı hikayesini motor sporları alında dünya şampiyonluğu kazanmış Motosiklet Yarışçısı Kenan Sofuoğlu anlatacak.
YZB’yi Birçok Firma Destekliyor
Coca-Cola, Evyap, Eczacıbaşı, Sütaş, Unilever ve Ülker’in ana sponsoru olduğu YZB 2014’ü bu yıl da birçok firma destekliyor. Üretici, tedarikçi ve perakende sektörüne hizmet sunan firmaların katkılarıyla gerçekleştirilen YZB 2014’ün Kurumsal Sponsorları; Danone, Eti, Kebir Süt, Fayda, Nestle,Parex, Sultan Et, Torku.
Resmi Sponsorları: Bağdat Baharat, Düzey, Erpiliç, Marmara Birlik ve Pakmaya. Oturum Sponsorları: Billur Tuz, Duru Bulgu, Ekici, LilaKağıt, Mars, Şenpiliç. Destek sponsorları: Balparmak, Barilla, Danet, Embi Gıda, Kızılay Doğal Maden Suyu, Kristal Kola, Moova, Nutricia,Perkon, Seyidoğlu, Tamek, Üçge ve Zara. Ana Konuşmacı Sponsoru: Kenton. Gala Yemeği Sponsoru: Hayat Kimya oldu.
Perakendenin En Başarılı Fikirleri Ödüllerini Alıyor
YZB 2014 kapsamında, “Perakendenin En Başarılı Fikirleri”ni ödüllendirmek üzere, bir yarışma da düzenleniyor. Sadece PERDER üyelerine yönelik olarak gerçekleştirilen yarışma bu yıl; ‘En İyi Mağaza Tasarımı’, ‘En İyi Müşteri Hizmetleri, CRM ve Teknoloji Uygulamaları’, ‘En İyi Promosyon Yönetimi’, ‘En İyi İnsan Kaynakları Uygulamaları’, ‘En iyi Sosyal Sorumluluk Projesi’ ve Perakende de En İyi İnovasyon Uygulaması’ kategorilerinden oluştu. Katılımcıların; projelerine ürün ve servis sağlayarak destek veren şirketler ile tedarikçileri de ortak edebildiği yarışmanın ödül töreni 17 Nisan’da gerçekleştirilecek.