Brezilya hükümetinin 1929 yılında elindeki kahve stoğunu nasıl değerlendirebileceğini Nestlè’ye danışması ile başlayan Nescafé’nin serüveni 75’inci yılını geride bıraktı. Bugün dünyanın her yerinde en fazla tanınan ve beğenilen markalardan biri haline gelen Nescafé’nin ürünleri her saniye 5 bin 500 bardak tüketiliyor.
Dünyanın en fazla tercih edilen lezzetlerinden biri olan Nescafé, 1 Nisan 2013’te 75. yılını kutluyor. 75 yıl önce Brezilya’daki kahve stoklarının “Çözünebilen kahve küpleri” haline getirilip tüketicilere satılıp satılamayacağı düşüncesi ile hayat bulan NESCAFÉ, bugün dünyanın dört bir yanında farklı tercihlere uygun olarak üretilen çeşitleri ile liderliğini koruyor. Nescafé®’nin kendine özgü aroması ve tadı ilk defa 75 yıl önce Nestlé tarafından geliştirilen ve devrim niteliği taşıyan freeze – dried (kahve çekirdeklerinin dondurularak kurutulması) teknolojisinin uygulanması ile ortaya çıktı. Nestlé’nin AR-GE yatırımlarıyla yenilediği bu teknoloji sayesinde %100 doğal kahve çekirdeklerinin kavrulurken ve öğütülürken havaya yayılan kokusu (aroması) bir kahve kavanozunun içine sığdırılabiliyor ve kavanoz her açıldığında aynı koku duyabiliyor.
TÜRKİYE’DE HAZIR KAHVE TÜKETEN 4 KİŞİDEN 3’Ü NESCAFÉ’Yİ TERCİH EDİYOR
Bugün dünyada 150’den fazla ülkede satılan ve 50 fabrikası bulunan Nescafé’nin ürünleri her saniyede 5 bin 500 bardak tüketiliyor. İnterbrand’a göre 2012 yılında ‘dünyanın en beğenilen 35’inci markası’ seçilen Nescafé’nin dünya üzerinde yerel damak tadına göre geliştirilmiş 1600 farklı reçetesi bulunuyor.
1984 yılında Türkiye’yi hazır kahve ile tanıştıran Nescafé, o tarihten itibaren sunduğu yenilikler ve partik çözümlerle pazarda hep öncü konumda kalmayı başardı.
Hazır kahve kategorisi Nescafé ile son 10 yılda 10 kat büyüdü. Türkiye’de bugün yıllık ortalama kişi başı 60 fincan Nescafé tüketiliyor ve hazır kahve içen her 4 kişiden 3’ü Nescafé’yi tercih ediyor. 2013 yılında ürün portföyüne Nescafé 3ü1 Arada sütlü köpüklü ve Nescafé Latte’yi ekledi. Nescafé 75 yıldır olduğu gibi, yenilikçi, partik ve lezzetli ürünlerle tüketicileriyle buluşmaya devam edecek.
NESCAFÉ’NİN 75 YILLIK YOLCULUĞU
Brezilya Hükümeti’nin Nestlé’ye başvurmasının ardından Nestlé’nin mucitlerinden kimyager Dr. Max Morgenthaler’in “Çözünebilen kahve” üretme sürecine katılmasıyla Nescafé’nin marka yolculuğu başladı. Dr. Morgenthaler ekibiyle birlikte kahvenin doğallığını koruyarak sadece su eklenmesiyle kaliteli bir fincan kahve yapabilmenin yollarını aradı. Üç yıllık bir araştırma sonucunda süt ve şeker ile karıştırılan kahve, café au lait, aromasını daha uzun süre koruyabilmesi için toz haline dönüştürüldü. Ancak bu toz kolayca çözünmüyordu ve süt ile şekerin dahil olması da üretim yönünden zorluklar oluşturuyordu. İsviçre’nin Orbe şehrinde yer alan laboratuvarlarda tam 7 yıl süren uzun araştırmalar sonunda cevabı buldular.
Dr. Morgenthaler kahvenin tadının ve aromasının tatlandırılmamış olanına göre tatlandırılmış sütlü kahvede daha iyi korunduğunu gördü. Buna ek olarak yüksek sıcaklık ve basınca maruz kalan kahvenin daha uzun süre dayandığını belirledi.
Bir yıl sonra bulduğu özel tekniği kullanarak içilebilir, çözünebilir kahve örnekleri olarak Nestlé Yönetim Kurulu’na ve teknik direktörlerine sundu. İki yıl sonra, 1 Nisan 1938’de bu yeni ürüne Nestlé ve Cafe kelimelerinin birleşmesinden oluşan Nescafé® ismi verildi ve İsviçre’de piyasaya sunuldu. Bu yeni marka iki ay sonra Birleşik Krallıkta, 1939’da ise Birleşik Devletlerde piyasaya sürüldü. Nisan 1940’ta Nescafé dünya çapında 30 ülkeye yayılmıştı. Nestlé’nin İsviçre’nin Orbe şehrinde bulunan fabrikasında Nescafé’yi üretebilmek için geniş ölçekli bir kahve özütleme ve kahve çekirdeklerini “spreyle kurutma” üretim hattı oluşturdu.