Geleneksel sütlü tatlıları modern bakış açısıyla tüketiciyle buluşturan Tatlıcı Tombak, 35 milyar dolara ulaşan franchise pazarında girişimcilere karlı yatırım imkânları sunuyor. 2013 yılında 30 yeni şube açmayı hedefleyen marka, özellikle Marmara Bölgesi ve İstanbul’da büyümeyi hedefliyor.
Türkiye’de 2012 itibariyle gıdadan tekstile yaklaşık 50 bin şubede franchising sistemi kullanılıyor. Yıllık hacmi 35 milyar dolara ulaşan franchise pazarında 1500’e yakın firma faaliyet gösteriyor. Hal böyle olunca yeni bir yatırım kararı vermeden önce dikkatli seçim yapmak ve en karlı alternatife yönelmek yatırımcılar için büyük önem taşıyor.
Franchise pazarının en çok talep gören sektörü olan gıda alanında geleneksel sütlü tatlıları modern yorumlarla tüketiciyle buluşturan Tatlıcı Tombak, karlı iş modeli ile de girişimcilere önemli fırsatlar sunuyor. 2012 yılında yenilenen Tatlıcı Tombak’ın franchise sistemi, sağladığı kazan kazan ilişkisinin yanı sıra az maliyetle birden fazla şube açma imkânı da sağlıyor.
Tatlıcı Tombak şubeleri, düşük yatırım ve yüksek kar marjı ile emsalleri arasından sıyrılıyor. Markanın 35-40 m2 arasındaki bir şube için talep ettiği yatırım maliyeti 75 bin TL. Tüm şubelerinin uzun çalışmalar sonrasında deneyimli içmimarlar tarafından tasarlanan özel dekorasyonu ile yatırımcılara anahtar teslim sunan Tatlıcı Tombak, turuncu ve kahve tonlarının ağırlıklı olarak kullanıldığı, müşteriye sıcak ve ferah bir ortam sunan yeni konseptinde, caddelerde büyüme stratejisini simgeleyen tuğla duvarlar da kullanılıyor.
HEM MODERN HEM KARLI
Tatlıcı Tombak franchaise sisteminin 2013 yılının en karlı yatırımlarından biri olduğunu anlatan Tatlıcı Tombak Genel Müdürü Hüseyin Demirel, sütlü, şerbetli tatlı, dondurma ve pasta çeşitleriyle 100’ün üzerinde ürün gamına sahip olan Tatlıcı Tombak’ın, pazarda önemli bir konuma sahip olduğunun altını çiziyor. 2007 yılında Avrupa uyum yasaları ve gıda yönetmeliklerine uygun olarak inşa edilen, ISO 22000:2005 uluslararası kalite belgesine sahip üretim tesislerinin, ayda 1 buçuk milyon tatlı üretebildiğini anlatan Demirel; “Tatlıcı Tombak olarak tüm bayilerimizin taleplerini kolaylıkla karşılayacak teknolojik altyapıya sahip bir markayız. Ancak biz franchise verirken agresif büyüme politikası tercih etmiyoruz. Tatlıcı Tombak sistemiyle uyumlu çalışabilecek yatırımcıları franchise sistemimize dâhil ediyoruz. Franchise için başvuran adaylarda; analiz yeteneği kuvvetli, vizyon sahibi, büyüme ve büyütmeye odaklı kişileri tercih ediyoruz. Sistemde yatırım maliyeti, maksimum 16 ay gibi bir zamanda geri dönüş sağlıyor. Ayrıca adaylardan bir de teminat mektubu istiyoruz” dedi.
YENİ ŞUBELER İÇİN ÇALIŞMALAR BAŞLADI
2013 sonuna kadar 30 yeni şube açmayı hedeflediklerinin altını çizen Demirel; “Özellikle sosyal medya üzerinden gelen yoğun franchise talebiyle karşı karşıyayız. Fakat asıl başarının dükkân sayısını artırmakta değil, ürün ve hizmet kalitesini koruyan karlı büyüme stratejisi ile geleceğine inanıyoruz. Yeni sistemimizde öncelikle caddelerde büyümeye odaklanıyoruz. Tatlıyı seven, tatlıya ihtiyaç duyan müşterilere kolay ulaşabilmek için caddeleri tercih ediyoruz ama AVM’lerden de kopmuş değiliz. Özellikle Marmara Bölgesi ve İstanbul’da olmak üzere 2013 sonuna kadar 30 yeni şube açmayı hedefliyoruz” dedi.