Gıda sektörünün önde gelen şirketlerinden Sezon Pirinç, ambalajda tamamen şeffaflaştı. Tüketicinin; alacağı pirinç veya bakliyatı yakından görebileceği şekilde tasarlanan paketlerde, tanelerin büyüklüğü, temiz ve hijyen olup olmadığını anlaması artık çok daha kolay.
Gıda sektörünün önemli firmalarından Sezon Pirinç, ambalajda tamamen şeffaflaştı. Beş duyuya hitap eden gıda ürünlerinin, satın alınma aşamasında özellikle görme ve dokunma duyularına hitap etmesi gerektiği düşüncesiyle yola çıkan Sezon Pirinç, pirinç çeşitlerinde ve bakliyatta şeffaf paketlere geçti. Tüketicinin alacağı pirinç veya bakliyatı detaylı bir şekilde görebileceği bir şekilde tasarlanan paketlerde, tanelerin büyüklüğü, ürünün kalitesi, temizliği ve saflığına kadar pek çok özelliği görmek mümkün.
Perakende pazarda büyüme kararı doğrultusunda satış kanallarını arttırdıklarını ve paketli ürünlerde daha çok tüketiciye ulaştıklarını söyleyen Sezon Pirinç Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Erdoğan, bu noktada tüketici odaklı olmaya başladıklarını belirterek şunları söyledi: “Tüketicinin ne istediği bizim için çok önemli. Dünyanın önde gelen gıda firmalarının ürünü paketleme ve sunum biçimlerini de inceledikten sonra, şeffaf ambalajlara geçme kararı aldık. Uluslararası gıda şirketlerinin paketlerin üzerinde çok fazla yazı ve renk kullanmadıklarını gördük. Bunun üzerine, Türk tüketicisinin sadeliğe yaklaşımına ilişkin küçük ölçekli pazar araştırması yaptık.”
“Bu çalışma sonunda, bizim tüketicilerimizin de bir sadelik noktasında olduğunu gördük. Alacağı ürünü net olarak görmek, mümkünse dokunmak istiyorlar. Tüm bu süreçlerin sonunda ambalajlarımızı sadeleştirme ve şeffaflaştırma kararı aldık. Paketlerde ürünün ön plana çıktığı, tüketicilerin farklı renk ve desenlerle değil ürünle satın almaya teşvik edildiği bir yenilik gerçekleştirdik.”
Sadece logo ve gram yer alıyor
Yeni paketlerde, en büyük dikkati ürün çekiyor. Paketlerin üzerinde sadece Sezon Pirinç logosu, ürünün ne olduğu ve de ağırlığı yazıyor.
En büyük önemin tüketicilere verilmesi gerektiğinin altını çizen Mehmet Erdoğan, “Bir ürünü satmak için büyük resimlerle donatılmış renkli paketlere gerek yoktur. Biz ürünümüze, kalitesine, baktığınızda gördüğünüz özene inanıyoruz. Bu nedenle de ürünlerimizi şeffaf paketlere koyduk ve tüketici ne aldığını yakından görebilsin istedik” ifadesini kullandı.
Uzun yıllardır kullandığı logosunu de değiştirerek yeni bir kurumsal kimliğe imza atan firma, yeni logosu ile paketlerinde sadeliği yakaladı.