Geleneksel lezzetlerin 65 yıllık üreticisi Seyidoğlu Gıda, çocuklara yönelik ürün gamını genişletiyor.
Son 1 yılda çocuk hedef kitleye üretim için 1 milyon dolarlık Ar-GE ve kapasite yatırımı yaptıklarını anlatan Genel Müdür Mehmet Göksu, “Şu anda sadece çocuklara özel 10 çeşit üretim yapıyoruz. Yeni nesile geleneksel lezzetleri sevdirmek için ambalajlarımızı çizgi film karakterleriyle süsledik. Çocukların damak tadını yakalamak için binlerce tadım çalışması yaptırdık. Hedefimiz 10 milyar dolara ulaşan Türkiye Çocuk ürünleri pazarında etkili bir oyuncu olmak. Bu anlamda yatırımlara devam ederek ürün çeşidimizi 30’a çıkarmayı hedefliyoruz. Kağıt helva, ballı tahin ve pekmezli tahin karışımları, Kakaolu fındık kreması, reçel ve helva çeşitleri şu anda ana konseptimizi oluşturuyor” dedi.
Her yıl ortalama 1.5 milyon çocuğun dünyaya geldiği Türkiye’de 15 yaş altında 20 milyon çocuk ekonomiye yön veriyor. 10 milyar dolara yaklaşan pazarda Seyidoğlu olarak güçlü bir şekilde yer almak istediklerini anlatan Genel Müdür Mehmet Göksu, “65 yıldır dedelerimizden, ninelerimizden devraldığımız tariflerle hazırladığımız tatları yeni nesile sevdirmeye çalışıyoruz. Geleneksel hale gelen bu lezzetleri yeni jenerasyona sevdirmek için farklı karışım ve tasarımlarla yeni bir ürün konsepti oluşturduk. Pepeeli Tahin Pekmez, Ballı Tahin gibi özel karışımlar hazırladık. Uzmanlar tarafından mutlaka tüketilmesi gerektiği uyarısı yapılan tahin, pekmez, bal gibi ürünleri maalesef anne babalar çocuklarına yediremiyordu. Bizim yeni ürün serimizden sonra çocuklara bu besleyici gıdaları yedirmek çok daha eğlenceli ve kolay hale geldi. İçeriğin yanı sıra tasarımda da radikal değişikliklere gittik. Kavanozun yerine küçük tüplerde, çok daha rengarenk tasarımlarla çocuklara ürünlerimizi sunduk. Küçük gramajda helvacıklar, bol cevizli ve kakaolu yaz helvaları hazırladık” diye konuştu.
Çocuk Ürünleri Yüzde 25 Paya Sahip
İç pazarın yanı sıra ihracatta da Almanya, İngiltere, Fransa ve Cezayir gibi ülkelerde çocuk konseptinde satışların arttığına dikkat çeken Göksu, “Helva ve reçel gibi geleneksel lezzetler ağırlıklı olarak orta yaş ve üstü tarafından daha çok tüketilirken şu anda satışlarımızın yüzde 25’ini çocuklara yapmaya başladık. İhracat yaptığımız ülkeler de çocuklara dönük ürünlerin daha fazla üretilmesini talep ediyor. Bu alanda yakın zamanda yeni yatırımlar ve ürün çeşitlendirmesine gideceğiz” diye konuştu.