Körfez ve Ortadoğu ülkelerinde bu yıl 30. yılını kutlayan, ürünlerinin kalitesi ve güvenilirliğiyle bölgede önemli bir marka olan Pınar, Dubai’de gerçekleşen dünyanın en büyük gıda fuarı Gulfood’da bu yıl da büyük ilgi gördü. 4200 standın bulunduğu fuara, 160 ülkeden 70 bin ziyaretçi katıldı.
Türkiye firmaları arasından en büyük stantla fuara katılan Pınar standı Tarım Hayvancılık ve Gıda Bakanı Sayın Mehdi Eker tarafından ziyaret edildi. Sayın Mehdi Eker, yüksek kaliteli ürünleri ve başarılı yükselişiyle Pınar’ın bu bölge için önemli bir marka olduğunu belirtti.
Türkiye’de gıda sanayinin öncüsü Pınar, 25-28 Şubat 2013 tarihlerinde Birleşik Arap Emirlikleri’nde düzenlenen Gulfood Fuarı’na katıldı. Türkiye’den katılımcılar arasında en büyük stand olarak dikkat çeken Pınar standı, Körfez ve Ortadoğu ülkelerinin yanı sıra dünyanın birçok ülkesinden ziyaretçilerini ağırladı. Fuar boyunca standda Pınar ürünleriyle farklı tarifler hazırlanarak ziyaretçilere bir lezzet şöleni de sunuldu.
Bölgedeki distribütörler, ihracatçılar ve sektör yöneticileriyle bir araya gelen Pınar yöneticileri yeni iş alanları, bölgedeki iş geliştirme fırsatları, potansiyel iş ortaklıkları ve yeni pazarları değerlendirdi.
Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkanı İdil Yiğitbaşı ve Yaşar Holding İcra Başkanı Mehmet Aktaş da fuarı ziyaret etti. İdil Yiğitbaşı yurtdışı pazarlara büyük önem verdiklerini belirtti.
30 yıldır Körfez ülkelerinde bulunduklarına değinen Yiğitbaşı “Pınar olarak birçok ürün grubumuzla 40’dan fazla ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Bölgede 2012 yılında satışlarımız yüzde 20 arttı. 2013 yılında yaklaşık olarak yüzde 15 büyüme hedefliyoruz. Yurtdışındaki bu çalışmalarımız sebebiyle dünyanın en büyük gıda fuarı olan Gulfood Fuarı’nı son derece önemsiyoruz ve 13 senedir düzenli olarak katılıyoruz. Bu sene de fuarda standımız büyük ilgi gördü. Tüm dünyada yeni pazarlar, yeni iş fırsatlarını değerlendirmek ve iş ortaklarımızla bir araya gelmek açısından son derece verimli bir fuar geçirdik” dedi.
PINAR LABNE’NİN GURUR VERİCİ BAŞARISI
Pınar Labne’nin bölgedeki başarısına dikkat çeken ve bununla gurur duyduklarını belirten İdil Yiğitbaşı, Bölgede pazar lideri olduklarını söyleyerek ”Türkiye’deki yenilikçi duruşumuz ve kaliteden ödün vermeme stratejimizi yurtdışı pazarlarda da sürdürüyor, pazarın ihtiyaçlarına yönelik ürün geliştiriyoruz. Buna en güzel örnek Pınar Labne. Ortadoğu ülkeleri için yeni ve farklı bir konseptle geliştirilmiş ve bu ülkelerde %40’a varan pazar paylarına sahip olan Pınar Labne, kalitesiyle, tadıyla diğer yerel ve ithal ürünlerden farklılaşan “Turkish Labne” konseptini oluşturmuştur. Pınar Labne ürünü bu ilkelerle açık ara liderliği sürdürmektedir” dedi.
10 YILDA 10 DÜNYA MARKASI ‘’’TURQUALITY”
10 yılda 10 Dünya Markası oluşturması hedefiyle yola çıkılan ‘’ TURQUALITY’‘ projesinin önemini vurgulayan İdil Yiğitbaşı ‘’Pınar, 2007 yılından bu yana T.C. Ekonomi Bakanlığı ile birlikte yürütülen “TURQUALITY” projesi içinde yar alan bir markadır. Pınar’ın yurtdışı başarısı Turquality projesi ile tescillenmiştir. Pınar Süt bu proje içinde yer alan tek süt şirketidir. Bu proje ile devlet desteği ile yurtdışındaki iletişim ve markalaşma faaliyetleri daha da artmıştır. Bu destek çerçevesinde gıda sektörü için yurtdışında hayati önem taşıyan, reklam, pazarlama ve iletişim aktiviteleri düzenlemek fuarlara katılmak kolaylaşmıştır. Bizde bu proje ile Türk markaları ve ürünlerinin gerek yakın gerekse de uzak coğrafi bölgelerde kaliteli imajla anılır noktaya getireceğini düşünüyoruz’’ diye konuştu.