Ana Sayfa » Haber Turu » Balık Tüketimi Kamu Spotu İle Artacak

Balık Tüketimi Kamu Spotu İle Artacak

balikTürkiye’de kişi başı 8 kilogram seviyesinde olan balık tüketimini 15 kilograma çıkarmayı hedefleyen Su Ürünleri Tanıtım Grubu (STG), okullarda yürüttüğü “Balık-Ekmek Şenliği” etkinliklerinden sonra “Kamu Spotu” ile iç tüketimi arttırmayı hedefliyor.

Su Ürünleri Tanıtım Grubu’nun Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı ve Radyo Televizyon Üst Kurulu onayıyla hazırladığı “Kamu Spotu” ulusal kanallarda yayınlanmaya başladı. STG, sektörel tanıtım grupları içerisinde Kanatlı Tanıtım Grubu’ndan sonra “Kamu Spotu” hazırlayan ve ulusal kanallarda yayınlanan ikinci sektörel tanıtım grubu oldu.

Üç tarafı denizlerle çevrili ülkemizde balık tüketiminin olması gerekenin çok gerisinde kaldığını belirten Su Ürünleri Tanıtım Grubu Başkanı Melih İşliel, “Avrupa’da kişi başı 24 kilogram, Japonya’da 40 kilogram seviyesinde olan balık tüketimi Türkiye’de 8 kilogram. Bu rakamı en azından 15 kilograma çıkarmayı hedefliyoruz. Son derece lezzetli ve sağlıklı bir ürün olan balığın tüketiminin artması için hazırlattığımız ‘Kamu Spotu’ ulusal televizyon kanallarında yayınlanmaya başladı. Bu tür tanıtım çalışmalarımızı sürdüreceğiz”  diye konuştu.

44 saniyelik “Kamu Spotu” bir balıkçı teknesinde başlıyor. Balıkçılar, ağdan tekneye balık çekerken ve yetiştiricilik kafeslerinden balık hasat ederken, bir balıkçı, “balık berekettir” mesajı verirken, ikinci mesajı, “balık ekonomiktir” diye balıkçıdan balık alan bir vatandaş dile getiriyor. ‘Kamu Spotu’nun üçüncü mesajını ise bir alabalık üretim havuzunda bir işçi “balık emektir” diyerek dile getiriyor.

Balık kolaylıktır mesajıyla iş kadınlarına ulaşmak hedefleniyor

Balık işleme tesisinde çalışan bir bayanın “balık güvenlidir” mesajıyla devam eden “Kamu Spotu”, işlenmiş ve kısa sürede pişirilerek yemeye hazır hale gelecek balığın markette bir iş kadınının satın alması ve “balık kolaylıktır” mesajıyla iş kadınlarına ulaşılması hedefleniyor.

“Kamu Spotu”nda iki arkadaşın mangalda balık keyfine “balık keyiftir” mesajıyla yer verilirken, mutfakta akşam yemeği için hazırlık yapan hamarat bir ev hanımı “balık lezzettir” diyerek balığın lezzetine vurgu yapıyor. Mutlu bir akşam yemeği masasında bütün aile bir aradayken aile reisi “balık sağlıktır” mesajı veriyor ve ailecek sağlıklı bir akşam yemeğinin şifrelerini veriyor.

OKU ➤  Muratbey’den “Tuzsuz Peynir”e lezzetli alternatif

Çocuklara balık çok güzeldir mesajı veriliyor

Türkiye’de balık tüketiminin küçük yaşlardaki çocuklara balığın sevdirilmesiyle artacağına inanan Su Ürünleri Tanıtım Grubu, okullarda yürüttüğü “Balık-Ekmek Şenlikleri”nden sonra “Kamu Spotu”nda da çocukları unutmadı. Elleriyle büyük bir kaseden balık yiyen çocuklar, “balık çok güzeldir” diyerek çocukları balık yemeye davet ediyor.

“Kamu Spotu”nun sonunda dış ses, “balık yeri doldurulamayacak bir besin kaynağıdır sağlığınızı korumak, zeki, mutlu nesiller yetiştirmek için gelin bu nimetten faydalanalım haftada en az iki öğün balık yiyelim” diyerek Su Ürünleri Tanıtım Grubu’nun “Haftada iki gün balık, yaşam boyu sağlık” sloganını tüketiciye ulaştırıyor.

Su ürünleri ihracatta da rekorlar kırıyor

Su ürünleri sektörü 2000 yılı sonrasında ihracatta ciddi bir gelişim gösterdi. Türkiye’nin su ürünleri ihracatı 2000 yılında 59 milyon 655 bin dolar seviyesinde iken, sonraki yıllarda sürekli artarak 2005 yılında 248 milyon 569 bin dolara, 2010 yılında 360 milyon 773 bin dolara yükseldi.

Son yıllarda ihracatının en fazla arttıran sektör olarak öne çıkan su ürünleri sektörü, 2014 yılı sonunda 692 milyon 847 bin dolarlık tutarla tarihinin en yüksek ihracat rakamına imza attı. Sektör 2023 yılında 1,5 milyar dolar ihracat rakamı hedefliyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir