Ana Sayfa » Haber Turu » Türk Zeytin Ve Zeytinyağı Rusya Ve Türkmenistan’da Görücüye Çıktı  

Türk Zeytin Ve Zeytinyağı Rusya Ve Türkmenistan’da Görücüye Çıktı  

zeytinZeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi (ZZTK) Türkiye’nin zeytin ve zeytinyağı ihracatını arttırmak için Rusya’nın Moskova şehrinde 9-13 Şubat 2015 tarihleri arasında 22.si düzenlenen Prodexpo Gıda Fuarı ile Türkmenistan’ın Aşkabat şehrinde 10-12 Şubat 2015 tarihleri arasında 6.cısı düzenlenen Türk İhraç Ürünleri Fuarına katılarak tanıtıma devam etti.

Rusya’nın en büyük gıda fuarı olan Prodexpo Fuarı’nda ve Türkmenistan Türk İhraç Ürünleri fuarında Türk zeytin ve zeytinyağına gösterilen ilgiden son derece memnun kaldıklarını belirten Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi Başkanı Kadri Gündeş, fuarlara Avrupa ve Asya’nın farklı ülkelerinden büyük firmaların katıldığını kaydetti.

Arjantin, Şili, Fransa, İtalya, İspanya gibi dünyanın pek çok farklı ülkesinin katılımcı olarak yer aldığı Prodexpo fuarında başta Rusya olmak üzere Çin, Brezilya gibi Dünya’nın dört bir yanından firmaların ZZTK standını ziyaret ettiğini anlatan Gündeş, “Son dönemde Rusya’nın Avrupa Birliği Ülkelerine karşı uygulamakta olduğu boykotun fırsata çevrilerek iki ülke arasındaki ticari ilişkilerin geliştirilmesi açısından Prodexpo Fuarı çok önemli bir fırsat oldu. Her ne kadar zeytin ve zeytinyağı boykot edilen gıda ürünler arasında yer almasa da yine de alımların bu vesileyle artacağını düşünmekteyiz” şeklinde konuştu.

Prodexpo Fuarı’na Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi olarak son 5 yıldır katılım gerçekleştirilmemesine rağmen daha önceki yıllarda gerçekleştirilen aktiviteleri sırasında kurulan bağlantılar sayesinde ülkede Türk zeytin ve zeytinyağı için hali hazırda mevcut bir pazarın bulunduğunu ifade eden ZZTK Yönetim Kurulu Başkanı Kadri Gündeş, Rusya’nın Türk zeytin ve zeytinyağı açısından çok büyük bir pazar potansiyeline sahip olduğunu belirtti.

Türkmenistan’da gerçekleştirilen Türk İhraç Ürünleri fuarında yapılan gözlemler ve görüşmelerde ise; Türkmenistan’da hali hazırda zeytinyağından ziyade bitkisel yağların tüketildiği, zeytin ve zeytinyağı kullanımının ise, yeterince tanınmamasından, biraz damak tadından ve fiyatının yüksekliğinden salatalarla sınırlı olduğunun anlaşıldığını ifade eden Gündeş, “Türkler tarafından işletilen alışveriş merkezinin market raflarında ülkemiz zeytin ve zeytinyağının da yer aldığını gördük ve bu durum bizi memnun etti. Türkmenistan’da Komite olarak tanıtım faaliyetlerimiz devam edeceğiz, market raflarında markalı zeytin ve zeytinyağımızın sürekli olarak yer alması en büyük hedefimizdir” şeklinde sözlerini tamamladı.

OKU ➤  Şahin İle Artık Sucuk Keyfi Yalnızca Bir Gün Değil 7/24

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir