Metro Toptancı Market, Türkiye’nin yerel değerlerine sahip çıktığı ve ülkemize özgü ürünleri dünyaya tanıttığı Coğrafi İşaretli Ürünler Projesi ile Pazarlama Zirvesi kapsamındaki Game Changers Türkiye yarışmasında ‘Düşün… Vizyonu Değiştir’ kategorisinde ödüle değer bulundu.
Metro Toptancı Market, Türkiye’nin lezzet haritasını oluşturmayı ve bu eşsiz lezzetleri kayıt altına alarak gelecek nesillere kültür mirası olarak bırakmayı hedeflediği Coğrafi Ürünler Projesi ile anlamlı bir ödül kazandı.
Metro, sektörün önde gelen etkinliklerinden biri olan Pazarlama Zirvesi kapsamında en yenilikçi şirketlerinin katıldığı Game Changers Türkiye yarışmasında ‘Düşün… Vizyonu Değiştir’ kategorisinde ödülün sahibi oldu.
Kazananların internet üzerinden gerçekleştirilen oylama soncu belirlendiği yarışmada, Metro Coğrafi İşaretli Ürünler Projesi, ilham veren amacı ve cesur atılımıyla en fazla oyu almayı başardı.
Anadolu’nun bioçeşitliliği Metro ile koruma altında
Ödül, düzenlenen törende Metro Toptancı Market Türkiye Genel Müdürü Kubilay Özerkan’a takdim edildi. Özerkan yaptığı açıklamada, “Metro, kaybolma tehlikesindeki yerli tohumlara ticari değer kazandıran, Türkiye’nin lezzet paletini zenginleştiren ve özel tatlarımızı ülkemizden ve dünyadan tüketiciyle buluşturan projesi Coğrafi İşaretli Ürünler ile aynı zamanda yerel üreticiyi eğitiyor ve üreticinin rekabet gücünü de artırıyor. Yerel ürünlerin GLOBAL G.A.P. standartlarında üretilerek markalaşmasına destek verirken, bu ürünlere tescil kazandırıyoruz. Bu ödülü projede emeği geçenler ama özellikle yerel üreticiler adına alıyorum” diye konuştu.
Metro’nun ‘Coğrafi İşaretli Ürünler’ projesi sayesinde, Finike Portakalından Taşköprü Sarımsağına, Giresun Fındığından Aydın İncirine, Zile Pekmezinden Ortaca Limonu ve Ege Sultani Üzümüne kadar 48 coğrafi işaretli ürün, dünyanın farklı yerlerindeki Metro raflarında tüketiciyle buluşuyor.