Ana Sayfa » Haber Turu » Akel Elektrikli Ev Aletleri rotasını yurtdışına çevirdi

Akel Elektrikli Ev Aletleri rotasını yurtdışına çevirdi


40 ülkeye 40 çeşit ürün satan Akel Elektrikli Ev Aletleri, kurdaki yükseliş sonrası ihracatını artırmak için harekete geçti.

Normalde üretimlerinin yüzde 50’sini iç piyasaya, yüzde 50’sini yurtdışına yaptıklarını belirten Akel Elektrikli Ev Aletleri Genel Müdür Yardımcısı Yaşar Gümüşoluk, “Hedeflerimizi revize ettik. Bu yıl üretimimizin yüzde 60’ını ihraç edeceğiz. Bunun için hedef pazarlarda gerekli fuar ve pazarlama çalışmalarını hızlandırdık” dedi.

Türkiye’nin en eski davul fırın markası Akel’i modernize ederek yeniden tüketiciyle buluşturan Akel Elektrikli Ev Aletleri, kurdaki artış sonrası ihracata asılacak. Bunun için gerekli pazarlama çalışmalarına başladıklarını belirten Akel Elektrikli Ev Aletleri Genel Müdür Yardımcısı Yaşar Gümüşoluk, “Normalde üretimimizin yüzde 50’sini iç piyasaya, yüzde 50’sini yurtdışına yapıyorduk. Fakat kurdaki dalgalanma sonrası hedeflerimizi revize ettik. Bu yıl üretimimizin yüzde 60’ını ihraç etmeyi planlıyoruz” dedi.  Davul fırınla başladıkları üretimi zaman içinde çeşitlendirdiklerini söyleyen Yaşar Gümüşoluk, “Bugün davul fırının yanı sıra elektrikli ızgaradan barbeküye, elektrikli katmer sacından midi fırına çok çeşitli üretimimiz var. Fırın grubunda yıllık 300 bin adet üretim gerçekleştiriyoruz. Ocak grubunda 400 bin adet, barbekü ve ızgara grubunda ise 600 bin adetlik üretimimiz var” diye konuştu. Tüm üretimlerini Hadımköy’de bulunan fabrikalarında yaptıklarını ifade eden Gümüşoluk, buradan Türkiye’nin dört bir yanına ve çeşitli ülkelere ürün gönderdiklerini anlattı.

“Global düşün, yerel ol”

Şu anda Rusya, Kazakistan, Kırgızistan, Hollanda, Almanya, Yunanistan, Mısır, Libya, Azerbaycan, İsviçre ve Yemen’in de
aralarında bulunduğu 40 ülkeye 40 çeşit ürün ihraç ettiklerini belirten Akel Elektrikli Ev Aletleri Genel Müdür Yardımcısı Gümüşoluk, “Global düşünüp yerel hareket ediyoruz. Ürün ve fiyatımızı bulunduğumuz ülkenin özelliklerine göre belirliyoruz. Bu nedenle bazı ürünlerde ihracat yaptığımız ülkelere göre farklılıklar oluyor” açıklamasında bulundu. İhracat odaklı büyümek için hedef pazarlarda gerekli fuar ve pazarlama çalışmalarını hızlandırdıklarını ifade eden Gümüşoluk, bu yıl yurt içi ve yurt dışı toplam satışlarının 35 milyon liraya ulaşmasını hedeflediklerini sözlerine ekledi.

OKU ➤  Arzum 7/24 Otomatik Çay Robotuyla Zahmetsiz Çay Keyfi

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir