Türkiye’de son dönemde üretim aşamasında en çok hileye başvurulan alanlardan biri olarak süt ürünleri öne çıkıyor.
Kervan Süt Ürünleri Genel Müdürü Ali Sabit, piyasada ki haksız rekabete ve ucuz kaşarlara dikkat çekti. Doğal tekniği ile üretilmiş taze kaşar peynirinin kilogram fiyatının en düşük 14 lira olabileceğini, bu fiyatın altının tehlikeli kabul edildiğini belirterek, market raflarındaki kaşar fiyatları arasında çok fark bulunduğunu dile getirdi.
“Bugün en yüksek tonajla çalışanla onun yarınsında çalışanların yaptığı masraf belli. Sütün fiyatı ve süte yapılan masraf da belli. Herkes için maliyet aynıyken satış fiyatları arasındaki büyük farklılıklar nasıl oluşuyor?” diyen Sabit, Türkiye’de iki çeşit taze kaşar üretim tekniğinin olduğunu kaydetti.
Kervan Süt Ürünleri’nin Adapazarı’nda ki fabrikasında “90 ton taze kaşar üretimi olurken Biga’daki 30 tonluk üretimle birlikte toplam 120 ton ürün işleniyor. 120 kişi istihdam eden aile şirketinin yatırım maliyeti yaklaşık 25 milyon lira. Ulusal zincirlerle birlikte tüm Türkiye’de faaliyet gösteren şirketin satışlarının yüzde 60’ını ise İstanbul oluşturuyor.”
Kervan Süt Ürünleri, 25 seneyi aşkın süredir Türkiye’ nin en yaygın zincir marketler için ‘privat label’ ürün üretimi gerçekleştiriyor. Bu ürünlerin kervan kaşar peynirinden hiçbir farkı yok. Aynı kalite ve üretim tekniği ile hizmet sunuyor.
Kervan Süt Ürünleri, kaliteli ve doğal ürünlerle daha geniş bir tüketici topluluğuna hizmet vermeyi hedefliyor. Ayrıca, Suudi Arabistan ve Dubai’ ye ihracat çalışmaları içinde bulunan Kervan Süt ürünleri yakın zamanda bu hedeflerini gerçekleştirmeyi planlıyor.