60 yıldır mutfakların vazgeçilmezi Sinangil, sosyal medya üzerinden “#ununuduymayankalmasın” etiketiyle başlattığı kampanya ile takipçilerinden topladığı aile yadigârı unlu tarifleri, “Sinangil 60 Yıllık Tarifler” kitabında bir araya getirdi.
Türkiye’nin ilk paketli un markası ve perakende un pazarının lideri Sinangil, devreye aldığı kapsamlı kampanya ile “60 Yıllık Tarifler” kitabı projesini hayata geçirdi. Kitap; sosyal medya fenomeni Şef Şükran Kaymak tarafından yapılan #ununuduymayankalmasın çağrısıyla birlikte, takipçilerden gelen tariflerin uzman jüri tarafından değerlendirilip seçilmesiyle hazırlandı. Konuyla ilgili İstanbul Feriye Sarayı’nda düzenlenen tanıtım toplantısına basın mensupları, tarif sahipleri, sosyal medya fenomenleri ve Çölyak Vakfı temsilcileri ile çok sayıda davetli katılım gösterdi. Sinangil 60 Yıllık Tarifler” kitabına 60yil60tarif.com sitesi üzerinden ulaşılabiliyor. Ayrıca kitaptaki tüm tariflerin videoları, Sinangil’in sosyal medya hesaplarından Ramazan ayı boyunca paylaşılacak.
Geleneği geleceğe taşıyor
Lansmanda konuşan Eksim Holding Gıda Grubu Başkanı ve Eksun Gıda Genel Müdürü Ahmet Demir kitabın hazırlık süreçlerinden bahsederek; “Geçtiğimiz yıl 60’ıncı yaşını kutladığımız Sinangil için yaptığımız paylaşımlarda hala tariflerin vazgeçilmezi olduğunu gördük. Yapılan araştırmalar bir yana, halkın genelinde unumuz için büyük bir ilgi var ve bu bizi mutlu ediyor. Bu heyecanı ülkemizin tüm kesimleriyle paylaşabilmek adına bir kampanya başlattık. Kampanya kapsamında “Ununu Duymayan Kalmasın” çağrımızla tarafımıza ulaşan tarifleri değerlendirdik. Nesilden nesile aktarılmış aslına uygun unlu lezzetlerin seçkin tariflerini “Sinangil 60 Yıllık Tarifler” kitabında topladık. Bu kitabı yalnızca bir tarif kitabı olarak görmüyor, mutfak kültürümüzün ve damaklarımızda yer etmiş geleneksel lezzetlerin yarınlara kalmasında değerli bir aracı olarak görüyoruz. Tarif ve tariflerinin hikayelerini bizlerle paylaşmaya layık gören herkese teşekkür ediyoruz.” dedi.
“Gıda etiği kültürümüzün parçası”
Toplantı sonrası yapmış olduğu değerlendirmelerde geçmişten günümüze uzanan özel tariflerin, bir yönüyle israfın önüne geçmek düşüncesiyle de ortaya çıktığını vurgulayan Demir, israfın günümüzde ele alınması gereken en önemli kavramlardan biri olduğunu vurguladı. Tasarruf bilincinin artmasının gıda etiği kapsamında da önemine işaret ettiği konuşmasında, israfın boyutunu paylaştığı verilerle bir kez daha gözler önüne seren Demir; “Birleşmiş Miletler Çevre Programı (UNEP) tarafından hazırlanan Gıda İsrafı Endeksi Raporuna göre, dünya genelinde her yıl 931 milyon ton gıda israf ediliyor. Ülkemizde ise her yıl 7.7 milyon tondan fazla gıda israf edilirken 14 milyon ekmek çöpe atılıyor. Her yıl kişi başına 93 kilogram yiyecek çöpe atılıyor. Özellikle bu israfın yüzde 60’tan fazlası evsel atıklardan oluşuyor. Dolayısıyla son dönemde bireysel ve toplumsal açıdan artan bu gıda israfının; kültürümüzde olan gıda etiğinin hatırlanıp günümüz dünyasına göre yeniden yorumlanmasıyla azalacağının umudunu taşıyoruz” dedi.
#sinangil #60yıllıktarifler #kitap #un #yemek ##ununuduymayankalmasın #eksungıda #ahmetdemir