Gıda şirketi olma yolunda yeni adımlar atan Pakmaya, 200 milyon dolarlık pastacılık pazarına girdi. Önümüzdeki 3 yıl pastacılık ürünlerine yoğunlaşacak olan Pakmaya, Türkiye’deki 30 bin pastaneyi hedefliyor. Pastacılık alanında 3 yıllık strateji belirleyen Pakmaya, 2014 sonunda şu an 65 olan ürün portföyünü 200’e çıkarmış olacak.
Dünyanın en büyük 3 maya üreticisinden biri olan Pakmaya, gıda şirketi olma yolunda yeni adımlar atıyor. Şubat ayında 200 milyon dolarlık profesyonel pastacılık ürünleri pazarına giren Pakmaya, 3 yıllık bir strateji belirledi. Buna göre önümüzdeki 3 yıl boyunda üretiminin yüzde 80’ini pastacılık ürünlerine ayıracak olan Pakmaya, Türkiye genelindeki 30 bin pastane işletmesini hedefliyor. Pakmaya aynı hedefler doğrultusunda şu an 65 olan pastacılık ürün portföyünü 2014 yılı sonunda 200’e çıkarmış olacak. Türkiye genelinde 30 bini aşkın pastacılık işletmesine karşın 100’e yakın üretici firma bulunuyor. Yüzde 75’inin İstanbul ve Ankara’da bulunduğu pastaneler ağırlıklı olarak Marmara Bölgesi’ne yayılmış durumda.
Öncelikli hedef pastaneler
Gıda sektöründeki yeni stratejileri ile ilgili bilgiler veren Pakmaya Pastacılık Ürünleri Satış ve Pazarlama Müdürü Eyüp Doruk, bu yılın Şubat ayında tatlı piyasasına giriş yaptıklarını hatırlatarak, “Bugüne kadar sanayi endüstrisi için üretim yapan bir şirkettik. Şu an ise üretim ve satış şirketi olma yolunda emin adımlarla ilerliyoruz. Şubat ayında pastacılık alanına 40 ürün ile girmeyi planlarken, şu an ürün portföyümüzü 65’e çıkardık. Her 3 ayda bir yeni ürünlerimizi portföyümüze katmayı planlıyoruz. 2014 sonuna kadar pastacılık ürün portföyümüzü 200’e çıkaracağız. Buradan da anlaşılacağı üzere, öncelikli hedefimiz pastaneler” dedi. Pastacılık sektöründe en hareketli dönemin Eylül – Aralık aylarında yaşandığını ifade eden Eyüp Doruk, bu dönem için de hazırlıkların sürdüğünü ifade etti.
Pakmaya markası gıda sektöründe de ilgi görecek
Pakmaya’nın kendi branşında dünya çapında bir şirket olduğuna dikkat çeken Eyüp Doruk, “Bir Türk sermayesinin kendi sektöründe dünyada ilk 3 arasında yer alması bizim için gurur verici. Bu özelliğimiz de bize yaptığımız her işi çok iyi yapma sorumluluğu veriyor” dedi. Pastacılık sektörüne girerken tüketiciler nezdinde bir algı araştırması yaptırdıklarını açıklayan Eyüp Doruk, “Pakmaya’nın marka bilinirliği yüzde 99, marka güvenirliği ise yüzde 95’e çıktı. Gıda sektöründe oldukça zor elde edilen bu oranlar, Pakmaya markasını tüm ürünlerimizde kullanmamıza karar vermemizi sağladı. Gıda alanında da markamızı büyüteceğiz. Tıpkı maya sektöründe olduğu gibi bu alanda da çok doğru bir yerde duran iyi bir marka algısını oluşturacağız” diye konuştu.
Rakamlarla Pastacılık Sektörü
– Yüzde 60’ı ölçülebilir durumda olan pazarın büyüklüğü 200 milyon doların üzerinde.
– Sektörde 100’e yakın üretici bulunurken, sektörün yüzde 40’ına 5 firma sahip.
– Özellikle keyif tüketimi olan ürünler olması nedeniyle pastacılık sektörü tüketicilerin her geçen gün kalite anlayışını değiştiriyor ve
geliştiriyor.
– Türkiye genelinde 30 binin üzerinde pastane işletmesi bulunuyor.
– Üretim ve tüketimin yüzde 75’i İstanbul ve Ankara’da gerçekleşirken, kalan yüzde 25’lik kısmını ise Türkiye’nin diğer illeri paylaşıyor.
– Birçok sektörde olduğu gibi üretim ve tüketimin yarısı Marmara Bölgesi’nde gerçekleşiyor.
– Üretimin her geçen gün büyüdüğü sektörde, buna paralel kalite de sürekli artıyor
– Sektörde şubeleşme oldukça yaygın olmakla birlikte, özellikle Marmara Bölgesi’nde 100’ün üzerinde marka şubeleşme için adeta yarışıyor.