Ana Sayfa » Haber Turu » Alman Sos Devi Kühne İzmir’de Yeni Fabrikasını Hizmete Açtı

Alman Sos Devi Kühne İzmir’de Yeni Fabrikasını Hizmete Açtı


Dünya premium sos kategorisinin önde gelen markası Kühne, İzmir’de açtığı yeni fabrikası ile Ortadoğu ve Asya’da hub olarak konumlanmayı hedefliyor.

Avrupa’nın en büyük sirke, turşu ve sos üreticisi olan Kühne, yeni fabrikasını İzmir-Kemalpaşa’da hizmete açtı. Kühne, 8 milyon 500 bin TL’lik yatırımı ile 16 bin 732 metrekarelik alanda hizmete açtığı yeni fabrikasında; uzmanlık alanı olan sirke, dökme sirke ve nar ekşisi üretimini gerçekleştirecek. Kühne, üretim kapasitesinde başlangıç olarak 10 bin ton sirke üretimini ve yıllık şişeleme kapasitesinde ise 16 milyon 800 bin’den 25 milyon’a çıkmayı hedefliyor.

CHP Manisa Milletvekili Hasan Ören’in gerçekleştirdiği açılışa; Kemalpaşa Kaymakamı Yüksel Topal, Kemalpaşa Belediye Başkanı Rıdvan Karakayalı ve İzmir Almanya Başkonsolosu Margit Häberle, İzmir Sanayi Odası Başkanı Mehmet Tiryaki de bulundu. Açılışı yapan CHP Manisa Milletvekili Hasan Ören: “300 yıllık bir lezzet tarihinin öncüsü olan Kühne’nin üretim ve marka değerlerini yitirmeden bugünlere gelmesi; ülkemizdeki yatırım ve hedefleri bizim için önemli. Türkiye’nin 2023 hedeflerinden biri de tarım alanlarının geliştirilmesi ve iyileştirilmesi amaçlarından oluşmaktadır. Tüm bunlar göz önüne alındığında ve özellikle İzmir bölgesi yatırımlarında Kühne gibi Türk-Alman iştirakli yatırımlar ülkemiz için çok önemlidir.” açıklamasında bulundu.

Açılışta konuşan Kühne Türkiye Genel Müdürü Zeki Pağda; “Bugün açılışını yaptığımız İzmir üretim tesisimizle birlikte üretim kapasitemiz büyük ölçüde artacak ve yeni hedeflere koşmaya başlayacağız. Yeni fabrikamızla ilk olarak Ortadoğu ve Asya’daki ülkelere ihracat yaparak Türkiye’deki Kühne’yi diğer Kühne fabrikaları arasında önemi ve potansiyeli yüksek bir merkez ve bölgesel bir hub olarak konumlandırmayı hedefliyoruz. Uzun vadeli hedeflerimiz arasında ise fabrikamıza yeni tesis yatırımları yapmak ve yeni hatlar ekleyerek; ürün gamı ve üretim hacmini yükseltmek var.” açıklamasında bulundu.

OKU ➤  Sebzeli Tarator

Bölgenin lojistik avantajları ve tarımsal zenginliği sayesinde hammadde ve tedarik zincirini kısaltmayı hedefleyen Kühne, İzmir’e yaptığı bu yatırımla bölgenin jeostratejik konumundan da yararlanmayı planlıyor. Açılışta konuşan Kühne International CEO’su Mr. Andreas Schubert; “Burada bizim için en önemli unsur global tatlarla yerel tatları buluşturmak ve sofralarda sadece tamamlayıcı tat olarak küçük bir dokunuş yapmak değil; sevgi ve birlik duygularını da ortaya koymaktı. Geldiğimiz noktada 70 farklı ürünümüz ile sevdikleriniz için en iyi kalitede üretim yapıyoruz. Gelişen ekonomisi, Ortadoğu, Asya ve Avrupa’ya açılan kapıları ile Türkiye’de olmak Kühne için önemli bir yatırım olmasının yanı sıra, bize geleceğe yönelik yeni atılımlarda bulunmanın da heyecanını veriyor.” açıklamasında bulundu.

KÜHNE’NİN 300 YILLIK LEZZET YOLCULUĞU

1722 yılında Almanya’da kurulan ve 1991 yılında Türkiye pazarına giriş yapan Kühne, bugün tüm dünyada faaliyet gösteren satış ve pazarlama ağı ile küresel bir gıda markası konumunda. Almanya’da altı, Fransa, Hollanda, Polonya ve Türkiye’de bulunan üretim tesisleri; dünya genelindeki tüm satış ofisleriyle toplam 15 bin kişilik bir istihdam ağına sahip olan Kühne, toplam 50 ülkede, 5 kategori altında 70 farklı ürünü tüketicilerin beğenisine sunuyor. Markalı ürünler içinde Kühne, dünya süpermarket kanalında turşu pazarının lideri konumunda yer alıyor

Global merkezi Hamburg’ta yer alan Kühne’nin tüm üretim tesisleriyle birlikte bir yılda toplam 174 milyon litre sirke, 66 bin ton hardal ve 42 bin ton hazır gıda ürünleri üretiyor, 80 bin ton sebze işlenerek konserve ediliyor.  Kühne’nin, ürün toplam satışlarının yüzde 30’unu kornişon turşu, yüzde 20’si lahana turşusu, yüzde 15’ini sirke,  yüzde 9’u salata sosu, yüzde 7’si diğer soslar ve yüzde 6’sı ise hardal ürünlerinden oluşuyor. 1991’de girilen Türkiye pazarında, ambalajlı üretimin başlamasını takiben Tansaş, Carrefour, Real, Migros, BİM, Dia gibi ulusal market zincirlerinde satılmaya başlanan Kühne ürünleri ve private label üretimleri Türkiye’de toplam 9 bin satış noktasında Türk tüketicilerinin beğenisine sunuluyor. Kühne, 2000 yılından itibaren başladığı private label sirke ve sos üretimiyle perakende piyasasında yüzde 25’lik bir pazar payına ulaşarak, ambalajlı üretim kapasitesini yılda 30 milyon adete çıkardı.

OKU ➤  Ülker 9 Kat Tat Şimdi Küp Küp

Kühne, portföyünde yer alan sirke, turşu ve gurme soslarını Türkiye’den Kıbrıs, Azerbaycan, Özbekistan ve Kırgızistan’a ihraç ediyor. Elma sirkesi, Alman tipi / Türk tipi turşu ve nar ekşisi bu ülkeler tarafından en çok rağbet gören ürünler başında geliyor. Kühne markalı tüm sirke, dökme sirke ve nar ekşisinin üretimi İzmir Kemalpaşa’da açılan yeni üretim tesisinde gerçekleşse de; balsamik sirke İtalya’nın Modena kentinden ve soya sosu da Çin’den ithal edilerek şişe dolumu Kemalpaşa’da yapılacak. Kühne, Türkiye’deki tüketicilerine özel ürettiği közlenmiş biber, nar ekşisi gibi ürünleriyle de pazarda daha fazla penetrasyon sağlayarak Türk damak zevkine hitap ediyor

Pazarın taleplerini karşılayan sağlıklı ve kaliteli gıda ürünleri üretmeyi görev edinen Kühne; dünyadaki 300 yıllık lezzet yolculuğunun önemli duraklarından biri olan Türkiye’de açtığı yeni fabrikasıyla, Türkiye’deki tüketicilerin damak zevklerine uygun tamamlayıcı lezzetler sunmaya devam edecek.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir